doktoru

sâmbătă, 31 mai 2014

Moartea lui Iisus Hristos,cutremurul si semnele evreilor



                                                              Introducere



În concordanță cu relatarile Evangheliei cu privire la moartea lui Iisus Hristos și mărturiile independente ale Talmudului , Josephus , Tactitus , și părinții  timpurii ante-Niceeni ai Bisericii creștine , ultimele momente ale vieții lui Iisus Hristos au fost înconjurate cu evenimente cataclismice și prevestiri fatale . Aceste prevestiri au umbrit familia marelui preot  , Casa lui Anania și ierarhia templului pana la distrugerea finală a gloriosului templu de la Ierusalim din anul 70 d.H. .
 
Să citim cuvintele lui Alfred Edersheim ,în cartea sa, Viața și timpurile lui Iisus Hristos, Mesia .
 Alfred Edersheim - " Și acum, un fior a strabatut natura , in timp ce Soarele apunea. Noi nu îndrăznim  decât să urmam narațiunea Evangheliei.Ca prim semn se înregistrează sfasierea catapetesmei din Templu  de sus în jos ;al doilea semn cutremurul de pământ , sfaramarea stâncilor și deschiderea mormintelor ... iar sfasierea catapetesmei din Templu este considerat în primul rând  ca fiind cel mai important semn pentru Israel , care se poate să fi fost în legătură cu cutremurul , deși acesta singur ar fi putut rupe catapeteasma atât de grea  de sus pîna jos . Chiar și cazul din urmă are semnificația sa . Aceasta catastrofă mare care a presemnalat distrugerea iminentă a Templului si a avut loc în Sanctuar chiar in acel moment  este confirmat de nu mai puțin de patru mărturii  independente : cele ale lui Tacitus si  Josephus si cele din Talmud  și din tradiția creștină. Cele mai importante dintre acestea sunt  desigur cele din Talmud și ale lui Josephus . Acesta din urmă vorbește despre dispariția misterioasă a luminii din Sfeșnicul de Aur  cu patruzeci de ani înainte de distrugerea Templului ; și atât el cât și Talmudul se referă la o deschidere misterioasa a porților templului  cu toate ca fusesera închise anterior , intamplare care a fost privita ca un semn al apropierii distrugerii Templului " ( Alfred Edersheim ,Viața și vremurile lui Iisus Hristos Mesia , p.610 ) .
 Să ne uităm mai întâi la catapeteasma templului dintre Locul Sfânt și Sfânta Sfintelor .
                                                Ruperea catapetesmei Templului

 Mark 15:38 - " Atunci catapeteasma templului s a rupt în două de sus până jos .Atunci  sutașul  care stătea în fața lui  cand a văzut că a strigat  și ca si-a dat duhul  a zis: "Cu adevărat, omul acesta era Fiul lui Dumnezeu ! "
 Vălul sacru sau perdeaua numita peroketh a reprezentat un voal inter- dimensional care ecrana nevăzut pe Domnul oștirilor de restul creației Sale . În Tora , a fost descris ca o             " perdea cu fir albastru, purpuriu și cărămiziu  și de in subțire răsucit  "care separa Sfânta Sfintelor ,Kodesh Hakadashim , de restul templului . Vălul era asezat pe patru piloni , ca Tronul lui Dumnezeu din cer care sta pe patru heruvimi.


Potrivit unor surse rabinice , Voalul Sacru care a fost făcut pentru Templul lui Solomon a fost de fapt realizat prin stratificare mai multor straturi colorate împreună . Grosimea perdelei a fost declarata a fi de aproape un metru grosime . In ziua cea mai mare și mai sfânta dintre toate zilele din viața unui evreu , adica in Ziua Ispășirii , Domnul oștirilor  lăsa tronul de judecata și se muta pe scaunul  milei ca să se întâlnească cu Tzaddik din Israel ,adica Marele Preot cand acesta intra in Locul cel mai Sfânt . Se poate imagina numai cum marele preot naviga orbește prin labirintul de treizeci de straturi de pânză cu vasul cu tămâie fumegand într-o mână și sângele berbecului într-un bol în cealaltă mana .
În templul lui Irod  perdeaua masiva a templului era de 60 de metri lungime , 30 de metri lățime , cu mai multe straturi țesute de grosimea unei maini de om . Peste tot era țesuta în șaptezeci și două de pătrate și era atât de grea ca peste 300 de preoți erau necesari pentru a o muta sau pentru a schimba pătratele . Cortina era atarnata în templul pe un buiandrug de piatră uriașă . Aceasta avea peste treizeci de metri lungime și era estimata a cântări aproximativ treizeci de tone. Într-o scrisoare catre Hedibia Fericitul Ieronim  a scris că în timpul ruperii perdelei templului , pragul de sus care tinea catapeteasma a fost rupt și a căzut la pământ . ( William F. Dankenbring , evenimentele misterioase ale anului 30 d.H. ! )

Deși acest eveniment a avut loc în mijlocul unui mare cutremur ,semnele prevestitoare pentru marele preot și Sanhedrin care au aparut la momentul  mortii lui Iisus Hristos au fost de rău augur . Chiar și cu prăbușirea pragului de sus ,imensa cortina ar fi căzut la pământ , dar mărturia istorică afirmă că " perdeaua templului s-a rupt în două de sus până jos " . ( Matei 27:51 ) Mâna nevăzută a celui Atotputernic a trimis un mesaj lui Caiafa , Anania și tuturor celorlalti conducători ai templu . Acest mesaj nu a fost mai puțin amenințător decât degetul cu care a scris Domnul pe pereții sălii de banchet al lui Belșațar . Judecățile lui Dumnezeu , după cum reiese din cursul ultimelor trei ore cand Iisus Hristos atârna pe cruce, au  vizat  propriul Său templu , poporul Lui  și pe adepții rai ai conducătorilor templului .

Iar ruperea perdelei este înregistrată în Evanghelii ca și cînd ar fi fost observata de la locul  executiei lui Iisus Hristos . Singurul loc în imediata apropiere a Templului lui Irod  care avea  vedere la Poarta de Est  în jos spre templu  cu o vedere a vălului din fața Sfântei Sfintelor era de pe versantul vestic al Muntelui Măslinilor langa Miphkad Altar unde erau arsa cenușa vacii roșii .

                             Semnele care au început la moartea lui Iisus Hristos

Fenomene ciudate și inexplicabile din istoria talmudica dinainte de căderea Ierusalimului sunt indiciile prevestirilor și ale semnelor  îndreptate contra templului si sistemul de jertfe din templu și contra conducătorilor templului .
 Talmudul arata clar ca patruzeci de ani dinainte de distrugerea templului lui Irod în anul 70 d.H.  ritualurile sacre ale templului Domnului nu mai erau acceptate de Dumnezeul lor . Contin datele lor vreun indiciu secret de la un eveniment  semnificativ care însă a rămas nedeclarat care a implicat o breșă în relația dintre preot , preoții templului și Domnul oștirilor ?
 Nu este neobișnuit ca de asemenea tot cu 40 de ani înainte de data când templul a fost distrus până la piatra de temelie ca Iisus Hristos ," piatra din capul unghiului "( 1 Petru 2:06 ), a fost crucificat la cererea lui Anania și Caiafa marii preoți , înaintea unui guvernator roman brutal , care a pretins doar ca " nu am găsit nici o vină în omul acesta  " ( Luca 23:14 ).
 Nu este , de asemenea , fascinant că anii sabatici dintre 26 și 33 d.H. au făcut parte din cei mai sfinti ani din viața evreiască ; terenurile agricole erau în repaus , iar oamenii studiau Tora și isi urmau rabinul pentru hrana spirituală din cursul anului ? Nu este o coincidență faptul că Iisus Hristos a fost născut de Sucot in anul 7 i.H. și avea doi ani in ultimul an al vieții lui Irod chiar înainte de a muri , in anul 4 i.H.   , atunci când toți tinerii masculi sub doi ani au fost masacrați în Betleem ? Iisus Hristos era atunci de 12 ani  in ajunul Barului Sau Mitzvoth ( a doua naștere )  in anul 6 d.H. , atunci când a fost intrebat de către marele preot recent inaugurat , Anania socrul lui Caiafa, și Sanhedrin ( bătrânii șefi ) de Paști . Apoi, în anul sabatic inceput la Rosh Hashanah in anul 26 d.H., Iisus Hristos a început lucrarea Sa în Galileea pentru "oile pierdute ale casei lui Israel " . Apoi, după trei ani și jumătate , în              " mijlocul săptămânii ( sabatice ) " ( dintre anii 26 d.H.  și 33  d.H.) și în " mijlocul " anului sabatic de Paști in anul 30  d.H., viața Sa , adica îndeplinirea profetiilor Torei , a fost " tăiata ". Nu vedem indiciile împlinirii  profeției lui Daniel ?
Daniel 9:27 - " Dar, în mijlocul săptămânii va inceta jertfa și darul . "
 După toate aparențele calendarul  Domnului oștirilor a fost perfect .La moartea sa a inceput  un ciclu de patruzeci de ani de semne și prevestiri înainte de distrugerea finală a templului și orașul Ierusalim .
 Aici înt- un singur eveniment , Iisus Hristos a îndeplinit cerințele legale de trei " jertfe pentru păcat ", așa cum a fost dat de Domnul oștirilor in Sinai : sacrificiul de " jertfă pentru păcat ", de Pesach ( Paștile ) Mielului , îndeplinirea ultimei a zecea vaci roșii  si finala ca " jertfa de ispășire " pentru curățirea poporului lui Israel și îndeplinirea Sacrificiului caprei  ca o " jertfă  de păcat " de Yom Kippur .
 Și apoi El a prevăzut judecata pe care poporul evreu o va îndura . Așa cum Iisus Hristos a fost ajutat de Simon Cyrene in ducerea crucii catre locul crucificarii , Iisus Hristos le-a spus mulțimilor  de oameni și femeilor îndoliate care il urmau și plîngeau pentru El :
 Luca 26:27 - " Fiice ale Ierusalimului , nu plângeti pentru mine , ci plângeți- vă pe voi înșivă și pe copiii voștri . Pentru ca într-adevăr vor veni zile în care vor zice : " Ferice de cele sterpe , de pântecele care n-a născut și de sânii care n-au alăptat ! Atunci vor începe să spună munților : " Cădeți peste noi ! " Și  dealurilor , " Acoperiți-ne ! " Căci dacă se fac aceste lucruri cu pădurea verde , ce se va face celui uscat ? "


                              Sanhedriul(Sinedriul) alungat din Camera pietrelor cioplite
 Numărătoarea inversă a efectelor ultimei judecati al intregului Sanhedrinului din Camera Pietrelor Cioplite  a început . Acolo în camera au fost șaptezeci și doi de membri ai societății evreiești : marele preot  Caiafa și socrul său  Anania cel Bătrân , saduchei selecti, farisei și șeful bătrânilor lui Israel . Când Iisus Hristos a fost condamnat de către tot Sinedriul  el statea în picioare în Camera  Pietrelor Cioplite din incinta templului in timp ce L- au condamnat la moarte pentru blasfemie . Iisus Hristos tocmai fusese adus în curtea marelui preot  la miezul nopții . Acolo El a fost " batjocorit " , " batut " , "legat la ochi " , " lovit "și" vorbit blasfemiator împotriva ", și apoi ....
Luca 22:66 - " De îndată ce a fost zi , bătrânii poporului , atât preoții cei mai de seamă cat și cărturarii , au venit împreună și L-au dus la consiliu lor . "
 Aici, pe colțul de nord-est al templului , la aproximativ patruzeci de metri de la intrarea în Locul Sfânt era camera  Curții Supreme numit Sinedriul . Aceasta a fost camera de consiliu numita si Lishkat Hagazit , adica Camera Pietrelor Cioplite . Camera facuta din calcar cioplit extrem de lustruit avea tavanul inalt foarte boltit si era potrivita pentru respectarea Curții de Justiție .
 Chiar în spatele Camerei Pietrelor cioplite era Lishkat Parhedrin , Camera privată a Marelui Preot ( Kohen Gadol ) . Aici statea marele preot  atunci când  părăsea conacul lui și venea la reședința sa privată din templu . Acolo a venit Caiafa de la reședința sa în Ziua Pregătirii Sărbătoarii Azimilor , in ziua de 14 Nissan cand a intrat in Templul Domnului . Pentru următoarele șapte zile , începând în ajunul de pesach ( de Paște ) , la data de 15 Nissan , Caiafa locuia la intrarea in templu pentru a rămâne ritual curat și pur .
 După toate aparențele , edictul oficial și judecata ca sa-l omoare pe Iisus Hristos din cauza acuzatiei de blasfemie a Sanhedrinului din Camera Pietrelor Cioplite a fost ultima judecata  pronunțată de către acest august organism (sic). De asemenea , aceasta a fost ultima data cand Sanhedrinul a mai stat în această cameră de justiție , până când templul a fost distrus patruzeci de ani mai tarziu în anul 70 d.H. . Potrivit Talmudului  se afirmă :
 Shabbat 15a - " Patruzeci de ani înainte de distrugerea Ierusalimului , Sanhedrinul a fost alungat ( din Camera Pietrelor Cioplite din Templu ) și s-a așezat în Camera de Comert ( în Templu la est de fosta Camera) ".
 Rabin Leibel Reznick  scrie în cartea sa " Sfântul Temple Revizitat " :
 Rabin Leibel Reznick - " Talmudul ne spune că  atunci când Sanhedrinul ( sau Curtea Supremă ) a încetat să judece ofensele capitale, s-a mutat din camerele  Curtii Supreme          ( Camera Pietrelor Cioplite) in" shoping mall " ( Rosh Hashanah 31a ) . Acest mall a fost situat pe Muntele Templului ( Rashi ) . . . Poate că acest mall era localizat în Bazilica Regala . Deoarece acest domeniu a fost construit in timpul refacerii totale a templului  lui Irod , ea nu avea sfințenia Templului în sine , iar comerțul era fi permis " ( Rabbi Leibel Reznick , Sfântul Templul Revisited , Jason Aronson , Inc , Northvale , New Jersey , 1993 , p.69 ) .

In acelasi an , 30 d.Hr. , putem presupune că Sinedriul a trebuit să renunțe la Camera Pietrelor Cioplite , nu pentru că au vrut ci pentru că mâna Domnului i-a forțat să se mute . Această cameră era aproape de Locul Sfânt din Templu , care era sediul oficial. La doar aproximativ 40 de metri spre sud-vest era templul propriu-zis și Locul Sfânt . Mulți vor afirma că templul nu a suferit nici o avariere a structurii în timpul cutremurului din timpul moartii lui Hristos . Cu toate acestea , Sinedriul a facut o mutare bruscă din locul  deliberărilor sale din superba  Curte Suprema de Justiție într-o locație mai puțin stimata și respectata , numita "The Trading Place " . Acest lucru sugerează faptul că Camera Pietrelor Cioplite devenise improprie deliberărilor din cauza cutremurului și ca poate templul in sine capatase daune in structurile sale, cum vom vedea mai târziu.
 A simtit acest corp august??? că o hotărâre separată a fost , de asemenea, pusa asupra lor pentru complicitatea lor cu Caiafa și Anania cel Bătrân în predarea lui Iisus Hristos romanilor?  Nu sustine Shabbat 15a că au fost " alungați ", într-o locație mai la est și acum situate în afara incintei sacre a templului ? Probabil în Bazilica Regala , unde Iisus Hristos cu cateva zile mai devreme ,pentru a doua oară , a alungat pe schimbătorii de bani , susținând că templul devenise o " peșteră de tâlhari ", aici noul Sanhedrin a stat la judecată . În noua lor casă au trebuit să îndure behăitul oilor și mugetul boilor , cand stateau în deliberare pentru națiunea lor . A fost avarierea structurala a Camerei Pietrelor Cioplite dovada că Domnul oștirilor a fost nemulțumit cu dreptatea lor pentru Fiul Său ? În conformitate cu Rosh Hashanah 31a , la acel moment" Sanhedrinul ( Curtea Supremă ) a încetat să judece ofensele(pacatele) capitale " . ( Reznick , Ibid 69 )
 Primim un alt indiciu de la Josephus ,in  Războaiele evreilor , ca Sanhedrinul si-a mutat " Casa Sfatului " lor intr-un un loc mai sigur în zilele de dinaintea asediului Ierusalimului de către Romani .
 Josephus - " Acum, dintre aceste trei ziduri , cel vechi era greu să fie luat , atât din cauza văii cat și din cauza dealului pe care era  construit , și care era deasupra lor . Dar în afară de acest mare avantaj , în ceea ce privește locul în care s-au situat , acesta era de asemenea construit foarte puternic ; pentru că David și Solomon , și următoarii regi , au fost foarte zeloși pentru acest lucru . Acum, acest zid  începe de la nord , de la turnul numit " Hippicus ", și se extinde cat este " Xistus ", un loc așa-numit , și apoi se uneste la casa consiliului ,si se termina la mănăstirea de vest a templului . ( Josephus , Războaiele evreilor , V , iv , 2 ).
 A fost Ernest Martin Ph.D. , care a scris în cartea sa Secretele de la Golgota ,
 Ernest Martin Ph.D. - " În cazul  unui cutremur de o asa magnitudine, capabil de a sparge pragul de sus de piatră de la intrarea în Locul Sfânt care a avut loc la data exactă a morții lui Hristos , atunci ce ar fi facut un astfel de cutremur Camerei Pietrelor Cioplite  ( o structura boltita și cu coloane ), la nu mai mult de 40 de metri distanță de unde pragul de sus de piatră a căzut și perdeaua s-a rupt în două ?
" Există toate motivele să credem , deși dovezile sunt circumstanțiale , că Camera Pietrelor Cioplite a fost atât de afectata structural în același cutremur ca a devenit nesigura de la acel moment înainte . Ceva de genul acesta trebuia să se fi întâmplat deoarece Sanhedrinul nu ar  lăsat această cameră maiestuoasa ( pentru a -și stabili reședința în nesemnificativa " Trading Place " ), dacă nu ar fi avut loc ceva apropiat de această explicație "
 " În cazul în care acest lucru este de fapt ceea ce sa intamplat ( si nu am nici o îndoială că asa a fost ) , avem apoi un martor  remarcabil că Dumnezeu Tatăl a proiectat fiecare acțiune ce s-a întâmplat în ziua judecarii și răstignirii lui Hristos . Aceasta înseamnă că hotărârea făcuta de către Sanhedrinul oficial împotriva lui Iisus Hristos, în cadrul Camerei Pietrelor Cioplite , a fost Ultima Hotărâre pronunțată vreodată de către Sanhedrinul oficial în camera lor maiestuoasa din Templul ! Aceasta ar arăta că Dumnezeu Tatăl a demonstrat prin cutremurul de la moartea lui Hristos, că sentința a Sinedriului împotriva lui Iisus Hristos ar fi ultima judecata ce se va face vreodată în acel loc autorizat ! " ( Earnest Martin Ph.D. Secretul de pe Golgota , p. 230 , 231 ) .
                            Patruzeci de ani de semne pentru poporul evreu

Si nu a fost doar atat . Au mai fost patru evenimente majore suplimentare care le-a dat mesaje prevestitoare conducătorilor templului de mania Celui Atotputernic asupra tot poporului evreu ,manie care v-a tine pana la sfarsitul lumii ,in rastimpul acestor patruzeci de ani :
 -" Sortzul(Partea) Domnului ", an după an, a ajuns in mâna stângă a marelui preot ;
-Jumătate snurului de culoare purpurie,din care jumătate era legat de postul Hekel nu s-a albit ;
- Lampa  Menorah , care era cea mai aproape de Sfânta Sfintelor a refuzat să mai dea orice lumină ,și
- Uriașele uși de alamă ale Hekel la care era nevoie de mai mult de douăzeci de oameni pentru a le închide , se deschideau misterios de unele singure.
 Ce au fost aceste semne și care le era sensul pentru templu și poporul evreu ? Să lasam rabinii sa spuna povestea în felul lor .
 Yoma 39b - " Rabinii nostrii au învățat : În ultimii patruzeci de ani înainte de distrugerea Templului , partea ( " pentru Domnul " ) nu a venit în mâna dreaptă ;  nici snurul de culoare purpurie nu a devenit alb; nici lumina cea vestica nu a mai strălucit  ; și ușile Hekel se deschideau de la sine până cand rabinul Yohanan B. Zakkai le-a mustrat [ porțile ]si le-a zis , Hekel , Hekel , de ce ne alarmezi ? Știm că templu este destinat pentru a fi distrus ".

                                          Sortul(Partea) Domnului  a venit la mâna stângă

În timpul ceremoniei de Yom Kippur , Ziua Judecății , marele preot isi da jos mantia regala de pe el ,numita " haină de Aur ", ramanand cu tunica de in folosita pentru a oficia în timpul lui Yom Kippur . Aici Tzaddik ( cel Drept ) din Israel, intermediaza pentru poporul său în Sfânta sfintelor înaintea scaunului milei lui Dumnezeu in față de Chivotului Legământului . După ce marele preot sacrifica un vițel pentru el și familia lui , se intoarce catre cei doi țapi tineri fara cusur .
 Acolo langa altar era o urnă de aur în care erau două tablete de aur ; una gravata cu  "Pentru Domnul" , iar celălalta  gravata cu " Pentru Azazel ", care însemna "Pentru oameni ." Care tableta era scoasa mai întâi cu mâna dreaptă a preotului  determina soarta caprei de sacrificiu. Iar mâna stânga care scoatea cealalta tableta de aur  determina soarta țapului ispășitor .
 Tradițiile anterioare afirmă că în interiorul recipientului din Locul Sfânt erau plasate două pietre , o piatră albă reprezenta " Partea Domnul "iar a doua piatra reprezenta " pentru Azazel " sau " pentru popor " .
 Sângele caprei  alese" Pentru Domnul " era luat în spatele vălului templului și acolo se  stropea capacul ispășirii Chivotului Legământului pentru păcatele poporului . Ulterior  "tableta de aur " era pusa pe capul altei capre, reprezentand pe Azazel , iar păcatele adunării erau pronunțate . Acest capră era apoi dusa in pustie cu un snur de culoare roșie în jurul gâtului(cornului) ei  si aruncata de pe o stâncă sau într-o groapă  în care murea .
 Timp de patruzeci de ani  primele semne,Omen, au avut loc de Yom Kippur când marele preot an după an a scos tableta de aur " Pentru oamenii " cu mâna dreaptă . Credința evreilor era ca în cazul în care marele preot  scotea  " pentru Domnul " cu mâna dreaptă , Domnul oștirilor privea favorabil asupra lor . În cazul în care marele preot scotea" Pentru Azazel ( poporului ) " prima dată în mâna dreaptă iar " pentru Domnul "era  scos cu mâna stângă , apoi judecăți severe erau asupra oamenilor iar templul urma a fi distrus .
                                    Snurul rosu-purpuriu nu s-a albit

Al doilea semn, Omen, care a avut loc in anul 30 d.H. la moartea lui Iisus Hristos a fost că        " snurul roșu purpuriu  nu s-a transformat in alb " după Ziua Ispășirii . Revenind la scena din templu la pregătirea pentru Ziua Ispășirii , marele preot aflat în templul lui Irod ,a luat cele doua capre și apoi cele două table de aur au fost extrase din urna de aur . Aceste tablete au fost plasate pe capetele  fiecarei capre și soarta lor a fost pecetluită .Capra de jertfă a fost luata și ucisa și cu sângele ei a fost stropita  piatra de temelie care ieșea prin mijlocul Sfintei Sfintelor unde Chivotul Legământului statea altadată . Țapului ispășitor , pe al cărui cap a fost plasata tableta de aur " Pentru Azazel ( pentru oameni ) i s-a legat un snur de culoare roșie de cornul sau .
 După ce sângele caprei sacrificate a fost luat în Locul Preasfânt și stropit pe Piatra Fundatiei , marele preot avea un levit special  care lua snurul roșu de pe cornul caprei si il rupea în două iar apoi  lega o jumătate din snurul rosu înapoi de cornul caprei . Cealaltă jumătate a snurului roșu era legata de ușa templului .
 Mulțimile de pelerini umpleau locul din afara ușii templului numit Hekel . Între timp, preotul desemnat prin tragere la sorți pentru a fi cel ce se ocupa de capră , împreună cu alti alergători  se grăbeau  să duca țapul ispășitor în pustie . Acest țap ispășitor simboliza păcatele oamenilor din Iudeea . Cu toate acestea în fiecare an,timp de patruzeci de ani , liniștea acoperea mulțimea de oameni . În fiecare an tableta de aur " pentru popor" a fost selectat de către mâna dreaptă a marelui preot . În fiecare an au anticipat judecățile Domnului . Cu toate acestea , ei credeau ca mai au o speranta, snurul roșu agățat pe ușa Hekel . Poate că în acest an , acest snur roșu înmuiat în sângele țapului de sacrificiu se va transforma in alb . Poate că în acest an Domnul oștirilor va accepta oferta lor și se va intoarce in favoarea lor .
 Capra era luata rapid la porțile orașului Ierusalim și apoi  predata altuia care o ducea mai departe in pustiu la vreo 16 kilometri departare la vest de Ierusalim . Acolo era aruncata de pe o stâncă intr-o prăpastie ca sa moartea . Da , capra Domnului cat și capra lui Azazel            ( Satan )  trebuiau să moară . O capră  murea repede , iar cealălata încet și dureros . Apoi acela care aruncase capra in prapastie se  întoarcea înapoi în oraș in fuga  prin porțile orasului si spunea "S-a facut , s-a facut ".
 O jumătate din snurul roșu era legat de capra care murea prabusita in râpă iar cealalta jumătate din snurul roșu era legat de ușa din față a marelui Hekel din Sfânta Sfintelor . Apoi s-a întâmplat un eveniment supranatural . An după an, timp de peste o sută de ani , snurul roșu s-a făcut alb și oamenii se bucurau în toată țara . Cu capra moarta într-o țară cu nici-un locuitor , Domnul oștirilor le-a iertat păcatele lor și a acceptat sacrificiul lor . Cu toate acestea, între anul 30 d.H. și anul 70 d.H. ,timp de patruzeci de ani , snurul roșu nu s-a transformat in alb . Sacrificiul lor nu a fost acceptat de Domnul oștirilor . Semnele unei viitoare distrugeri a templului lor și sacrificiul lor neacceptat de către Domnul oștirilor a cântărit greu în inimile lor .
                                  Lampa  Menorah a refuzat să dea orice lumina

Cel de al treilea semn(Omen) , care a început de la data de 30 d.H. , după moartea lui Iisus Hristos a fost " lumina vestica " care a refuzat să strălucească sau sa se aprinda cu lumină . Ce a fost lampa de Vest și care a fost semnificația ei ? In fiecare zi Menorah era curățata dimineața de către preoți . Înalta de aproape doi metri , conform Talmis III , 9 ; Yoma 33a , cele patru(?...3) lămpi în formă de migdala dinspre partea de vest a menorah ( față de vălul și de Sfânta Sfintelor ) erau curățate și reaprinse iar după sacrificiul de dimineața si cele două(?...3) lămpi în formă de migdală din partea de est a templului erau curățate și reaprinse . A șaptea lampă sau lampa centrală  , numită Ner - ha - Ma'arabi era numita "lampă de Vest " . Această lampă era aprinsa toată ziua și era curățata și reaprinsa seara . Focul de la această " lampă de Vest ", era folosit pentru a reaprinde din nou toate celelalte lămpi  dupa ce acestea erau curățate . Ca atare era numita Ner Elohim sau " Lampa lui Dumnezeu " .
                                              Ușile Hekel se deschid singure

Al patrulea semn (Omen) din Yoma39  declara că ușile Hekel ( ușile mari din Locul Sfânt ) s-au deschis singure . Aceste două uși erau uși masive de bronz care aveau nevoie de puterea a douăzeci de oameni pentru a le deschide sau a le închide . Cu toate acestea din motive misterioase aceste uși s-au deschis singure ca și cum ar fi fost deschise de mâna unui inger al Domnului . Să citim mărturia lui Josephus ;

Josephus - Mai mult decât atât , poarta de est de la interior , [ din curtea templului , ] care era de aramă  și foarte grea , și care cu greu era inchisa de douăzeci de oameni , si care avea o fundatie armata cu fier , și era fixata cu bolturi metalice foarte adânci în podeaua care era făcuta dintr-o piatră întrega, a fost văzuta deschizandu-se de la sine pe la ceasul al șaselea din noapte.
 Atunci cei care vegheau  în templu au venit in fuga la căpitanul templului  și i-au spus de poarta ; apoi s-au dus acolo , și nu fără mare dificultate au reusit sa o închida din nou . Acest lucru a părut in ochii celor simpli a fi un fenomen foarte fericit , ca și cum Dumnezeu  le-ar fi deschis poarta  fericirii . Dar oamenii  învățati au înțeles  că securitatea casei lor sfinte a fost inlaturata , și că poarta a fost deschisa pentru avantajul  dușmanilor lor . Iar acestia au declarat în mod public  că acest semn aratat era de fapt Pustiirea care va veni peste ei " ( Josephus , Războaiele evreilor  IV : IV , 3 )
 Aceste semne și prevestiri care au bântuit Casa lui Anania timp de patruzeci de ani , au adus frica în viața ultimului mare preot al Casei lui Anania .Iar in timpul conducerii ultimului nepot a lui Anania cel Bătrân , Matatia , fiul lui Teofil ,  un nou semn a venit peste templul Domnului . Zilele  Casei lui Anania păreau să fie numarate .

                            Steaua , cometa și Mielul nascut de vaca rosie( Heifer Red)

Undeva intre anii 65-66 d.H. , chiar înainte de prăbușirea finală a rezistenței evreiești și de asediul legiunilor romane ale lui Vespasian asupra cetatii Ierusalimului , Josephus a înregistrat fenomenul astral care a semnalat si mai multe prevestiri grave pentru viitorul lor .
 Josephus - " o stea , care seamănă cu o sabie , a stat deasupra orașului , și o cometă care a continuat timp de un an . Astfel , înainte de razvratirea evreilor  și înainte de aceste revolte care au precedat războiul , atunci când oamenii au venit în mulțimi mari la sărbătoarea de pâine nedospită , în a opta zi de Xanthicus , ( Nisan , ) și la ceasul al nouălea al noptii , o lumină foarte mare a strălucit în jurul altarului și a casei sfinte , ca părea a fi  zi in loc de noapte ; care lumina a durat o jumătate de oră . Această lumină părea a fi un semn bun pentru nepriceputi , dar a fost  inteleasa de către cei invatati  a  prevesti acele evenimente care au urmat imediat după ea . ( Josephus , Războaiele evreilor , IV : IV , 3 )
 Preoții din templu au devenit tot mai conștienți de faptul că sistemul de jertfe din templu era corupt și nu mai era acceptat în ochii Domnului oștirilor . Dovezi istorice  descriu ca un sistem de sacrificiu non- animal a fost instituit la templu de Nazarineni . Aceasta " preoție de opoziție " a avut loc în timpul lui Iacov cel Drept și al Sanhedrinului Bisericii Nazarinene  Ebraice din Ierusalim .
 Aceste prevestiri rele au continuat să se arate evreilor . În conformitate cu tradițiile orale ale evreilor , vaca roșie era una dintre " jertfele pentru păcat " folosita în serviciile de sacrificiu ca o " jertfă de purificare ", pentru adunarea lui Israel . Au fost nouă juninci rosii care au fost sacrificate din zilele lui Aaron și a lui Moise in Sinai până la distrugerea finală a templului din anul 70 d.H. .

În conformitate cu tradițiile din Talmud , a zecea junincă ar urma să fie sacrificata în timpul pregătirilor  templului final de la sfârșitului timpului pentru pregătirea venirii lui Moshiach     ( Mesia ) . Simtind  corupția din jur , preoții și conducerea templului au încercat să forțeze mâna lui HaShem , Dumnezeul lui Avraam, pentru a salva templul Său și să aducă mântuirea poporului Său . Flavius ​​Josephus relatează scena in care marele preot  face o încercare disperată de a pregăti o junincă roșie ca să fie sacrificata pentru purificarea templului în timp ce zidurile orasului erau înconjurate de legiunile romane ale lui Vespasian .
 Josephus - La același festival , de asemenea , o junincă ,in timp ce era adusa de marele preot ca să fie sacrificata , a fatat un miel în mijlocul templului . ( Josephus , Războaiele evreilor  IV : IV , 3 )
 A aratat Dumnezeu  conducătorilor templului și preoților celor mai de seamă că El a avut dreptul de a schimba legile naturii și că a zecea juninca  roșie  a fost deja sacrificata ca o         " jertfă pentru păcat ", în anul 30 d.H. , atunci cand Casa de Anania l-a crucificat pe Iisus Hristos fiul lui Yosef  pe lemnul din copacul de migdal care fusese toiagul lui Aron care infrunzise si  incoltise iar Solomon il scosese din chivotul sfant si il plantase cu o mie de ani in urma pe Muntele Măslinilor ,iar atunci la crucificare Iisus fusese  si Mielul de Pasti si capra sacrificata cu sortul Domnului și vaca roșie pentru pacate ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu