doktoru

duminică, 27 aprilie 2014

ÎNFRUNTÂND DIAVOLUL ŞI VRĂJITORIA-Arhim. Vassilios Bacoiannis 1



Traducere de Ştefan Francisc Voronca
Carte tipărită cu binecuvântarea Prea Sfinţitului Părinte GALACTION, Episcopul Alexandriei şi Teleormanului
Editura Cartea Ortodoxă
Editura Egumenija
Galaţi 2004


Arhim. Vassilios Bacoiannis ÎNFRUNTÂND DIAVOLUL ŞI VRĂJITORIA


Distribuţie: SC Egumeniţa SRL O.P. 3 '
C.P. 301 800730 Galaţi tel/fax: 0236-326.730 e-mail: bunavestire@geniusnet.ro www.egumenita.ro
Un proverb grecesc zice că: Diavolul are multe picioare. El o poate lua pe multe căi, dintre care unele sunt foarte dureroase. De aceea, este cât se poate de capabil să te prindă în orice moment.
Mediumi, ocultism, astrologie ş.a.m.d. sunt căi pe care diavolul calcă.
Cum şi de ce, vom încerca să aflăm acum.


Visele Superstiţiile „Deochiul" Astrologia Ghicitorii şi vizionarii Minunile


Să credem oare în vise? Dacă aveţi un vis care vă spune că vi se va întâmpla ceva rău, oare îl veţi lua în serios sau nu-i veţi da nici o atenţie?
Există vise omeneşti, vise drăceşti şi vise trimise de Dumnezeu. Singurele vise adevărate sunt cele trimise de Dumnezeu.
Săracul la firimituri visează, zice un proverb grecesc. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, înseamnă că ceea ce săracul are în minte (în acest caz, hrana), acelaşi lucru vede şi în vise. Cu alte cuvinte, orice avem în minte, orice ne deranjează în subconştient se poate transforma în vis. În cartea ei - Introspecţia, Karen Horney, psihiatru de renume internaţional afirmă că visele sunt glasul aspiraţiilor noastre.
Diavolul sădeşte tot felul de gânduri în minţile noastre. În această lucrare, cel rău nu se limitează numai la perioada când noi suntem treji, ci continuă şi atunci când suntem adormiţi de-a binelea. Astfel este foarte posibil ca noi să vedem în visele noastre lucruri care vin chiar de la vrăjmaş.
Este firesc ca, prin visele noastre, vrăjmaşul să încerce să ne facă rău, să ne îngrozească, să ne ameninţe şi aşa mai departe. Din acest motiv, noi Îi cerem Domnului în fiecare seară să ne dea somn uşor şi de toată nălucirea Satanei nestrămutat.[1]
Şi Dumnezeu poate vorbi oamenilor prin vise. În Sfânta Scriptură găsim o mulţime de exemple de acest fel, precum visele Faraonului tâlcuite de Iosif (Facere, capitol 41).
Sfântul Ioan Scărarul ne sfătuieşte şi ne îndeamnă: „Crede numai acelor vise ce-ţi vestesc osândă veşnică şi judecată. Dar, dacă acestea îţi pricinuiesc deznădejde, atunci ele sunt de la dracul".[2]
Deci:
   Visele drăceşti ne îngrozesc şi ne fac să deznădăjduim.
    Visele dumnezeieşti (singurele adevărate) ne arată osânda şi judecata. Ne trezim din ele îngrijoraţi, neliniştiţi, dar în mod pozitiv, adică în privinţa mântuirii sufletelor noastre.
    Visele omeneşti nici nu ne îngrozesc, nici nu ne aruncă în deznădejde, nici nu ne aduc pocăinţă spre mântuirea sufletelor.


În vremurile de demult, superstiţiile erau foarte răspândite mai ales în zonele rurale. Acum, când viaţa în general s-a schimbat atât de mult, multe dintre aceste superstiţii sunt pe cale de dispariţie. Unele dintre ele încă mai circulă; de acestea ne vom ocupa acum.
Toată lumea speră că noul an va începe cu bine şi va continua în acelaşi fel. Pentru aceasta, unii dintre noi ne şi rugăm. Totuşi, unii oameni aruncă o privire superstiţioasă şi recurg la „farmece".
Ei inaugurează noul an cu mâncare, băutură şi distracţii. Consideră că noul an nu va fi de bun augur dacă nu-l vor întâmpina în spirit de sărbătoare şi cu chefuri. Se tem ca nu cumva anul să fie aducător de necazuri.
Ei joacă cărţi sau joacă pe bani, din acelaşi motiv; dacă sunt norocoşi la începutul noului an, întregul an fi unul norocos.
Merg la biserică în ziua de Anul Nou pentru a avea noroc (nu din cuvenita evlavie). Se împărtăşesc, tot pentru a avea noroc (nu „pentru iertarea păcatelor şi viaţa de veci").
Cu toate acestea, un nou an intră în vieţile noastre în fiecare clipă. Fiecare minut pe care-l trăim este şi un nou an. Astfel că ceea ce se-ntâmplă de Anul Nou se-ntâmplă şi în fiecare minut al zilei. Fiecare clipă este ziua de Anul Nou.[3]
Dacă vreţi ca în noul an să vă meargă bine, atunci folosiţi acest An Nou continuu, de fiecare zi, într-un mod cât mai avantajos. Faceţi bine „aici şi acum".
Dacă dimineaţa vă aflaţi pe drumul către locul de muncă şi se-ntâmplă să întâlniţi un infirm, un orb - sau, în Grecia, un preot! - se poate să priviţi întâlnirea ca pe un semn rău.
De fapt, „semnul rău" nu este întâlnirea cu pricina. Este propria voastră credinţă şi superstiţie. Este un semn sigur al faptului că vă aflaţi într-o profundă înşelare.
Sfântul Ioan Gură de Aur zice că felul în care îţi merge în acea zi nu depinde de cel pe care-l întâlneşti prima dată dimineaţa. Ziua îţi va merge rău atunci când trăieşti în păcat. Aşa că, atunci când pleci de acasă, fereşte-te de întâlnirile cu păcatul.[4]
Atunci când superstiţioşii au de gând să se însoare, primul lucru de care vor să se asigure e acela ca nunta să nu cadă într-o zi „cu ghinion", precum ziua de vineri sau data de 13. Aceasta, după Sfântul Ioan Gură de Aur, nu este numai o gândire prostească, ci chiar una drăcească. Pentru ei, fericirea depinde de date şi nu de strădaniile personale. Un proverb grecesc zice că Fiecare zi este a lui Dumnezeu, iar acesta este modul în care trebuie să o privim.
Unii oameni întreabă: „Se cuvine ca doi fraţi să se căsătorească în acelaşi timp?"
Ceea ce contează aici este învăţătura Bisericii, iar Biserica nu interzice acest lucru. „Se cuvine oare - întreabă ei - ca aceeaşi familie să aibă o înmormântare şi o nuntă în aceeaşi lună (sau în şase luni)?" Acelaşi lucru se aplică şi aici: Biserica nu interzice acest lucru.
Există o diversitate de superstiţii legate de femeile lăuze. De pildă:
   Nu este bine ca noile mame să călătorească înainte de ziua a patruzecea.
   Nu este bine ca noile mame să iasă noaptea afară şi aşa mai departe.
Singurul lucru stabilit de Biserică este că femeii nu-i este îngăduit să intre în biserică, nici, bineînţeles, să se împărtăşească înainte de slujba din ziua a patruzecea.
Iată câteva din superstiţiile asociate cu înmormântarea:
    Unii oameni cred că este semn rău să te uiţi atunci când un mort este scos din casă.
    Unii sparg un obiect, adesea o farfurie, pentru a îndepărta nenorocirea (de parcă moartea s-ar teme de farfuria spartă!).
    Alţii se rup de Biserică timp de un an de zile! - din nou, de parcă ruperea de Biserică timp de un an va fi de natură să înlăture răul.
Iată cum lucrează răul, iată, de fapt, cum vine. Răul aduce răul. Sfântul Nicodim Aghioritul zice: „Ce faci, om nesocotit? Nu ştii că prin aceea că nu te duci la biserică te faci vrăjmaşul lui Dumnezeu şi al sfinţilor Săi? Te pui în vrăjmăşie cu El pentru că una din rudeniile tale a murit? Şi cine eşti tu, care te războieşti cu Dumnezeu, Care face totul pentru binele nostru, atât în viaţa cât şi la moartea noastră?".


Atunci când o persoană invidioasă vede ceva bun la alta, ea va suferi. În cazul diavolului se întâmplă acelaşi lucru. Diavolul şi invidioşii îi pizmuiesc pe ceilalţi, care fac binele. Aceasta este caracteristica lor comună. Diavolul o exploatează din plin. Se foloseşte de ea pentru a-şi extinde răutatea şi la alţii. Cu alte cuvinte, o privire perspectivă pizmaşă devine un comportament sau o călăuză prin care se răspândeşte otrava diavolului. „Deochiul - zice Sfântul Vasile cel Mare - este o acţiune a diavolului săvârşită de oamenii pizmaşi." Într-o rugăciune a Sfântului Vasile se cere: „...risipeşte orice lucrare a diavolului, orice atac drăcesc".[5]
Aceasta înseamnă că ochiul pizmaş NU este, de exemplu, o banală durere de cap, o ameţeală obişnuită sau altceva. Hotărât, este ceva TERIBIL, ceva îngrozitor, ceva de nesuferit, ceva DRĂCESC. Martori oculari relatează că un sătean avea un cal frumos. O persoană invidioasă, uitându-se la el, a zis: „Ce cal frumos!", iar animalul a căzut mort chiar atunci. Este cu siguranţă o acţiune a diavolului.
Povestea de mai sus scoate în evidenţă faptul că numai cei plini de răutate au acest deochi în ei: „Risipiţi orice otravă a oamenilor stricaţi şi pizmăreţi" (din Rugăciunea împotriva pizmei).[6]
Pe cine vatămă „deochiul"?
Evident, fiindcă deochiul este o acţiune a diavolului, el poate vătăma pe oricine care este lipsit de apărare, care nu este înzestrat cu armele necesare înfruntării diavolului şi a meşteşugirilor sale: rugăciunea, postul, spovedania şi Dumnezeiasca Împărtăşanie.
Iată de ce:
   Sfinţii nu sunt vătămaţi.
   Preoţii, de asemenea, nu sunt vătămaţi (din pricina preoţiei).
    Nu sunt vătămaţi nici credincioşii care iau parte la viaţa liturgică a Bisericii.
Rugăciunea
Dat fiind faptul că deochiul este o acţiune a diavolului, este trebuinţă de o rugăciune specială pentru a-l exorciza. Biserica Ortodoxă a stabilit o rugăciune deosebită împotriva deochiului, prin care diavolul este alungat.


Rugăciunea este citită numai de către preot.
Tentative păcătoase de exorcizare
Să presupunem că aţi fost afectaţi de deochi şi, în loc să vă duceţi la un preot, vă duceţi la o femeie „specializată" în astfel de cazuri. Dacă faceţi aceasta, atât voi cât şi femeia săvârşiţi un păcat.
Păcătuiţi prin aceea că dispreţuiţi pe slujitorul numit de Dumnezeu (preotul), mergând şi bătând la uşa unui străin, iar femeia aceea subminează poziţia preotului.
Pentru a fi mai clar:
Laicii, ca unii care nu sunt hirotoniţi, nu au dreptul să facă semnul crucii asupra altor oameni într-un mod sacramental. De ce nu-ţi faci singur semnul crucii? De unde această sfinţenie în mâinile acestor oameni?
Deoarece nu sunt preoţi, este evident că nu pot săvârşi nici o Taină, precum, să zicem, Taina Mirungerii. Cu toate acestea, unele femei îndrăznesc să facă aceasta. Îşi „sfinţesc" singure puţin ulei şi-şi fac semnul crucii cu el! V-aţi întrebat vreodată de ce nu folosesc ulei dintr-o candelă?
În ritualurile lor, acestea amestecă cuvinte bisericeşti cu altele, din altă parte (adică de la diavolul). Oare rugăciunile Bisericii au nevoie de o întărire venită de la cele ale diavolului? În final, care cuvinte vor da roade? Cele ale Bisericii sau cele ale diavolului? Oare Domnul va da vreo atenţie rugăciunilor spurcate?
Şi să nu spui: „Dar, de îndată ce femeia m-a exorcizat, m-am simţit din nou bine".
   Poate fi pe fond psihologic.
   Poate să fi fost diavolul acela care te-a făcut bine.
Un prilej de luare aminte
Pe 2 martie 1998, un oarecare domn din Patras, Grecia, mi-a spus despre ceea ce i s-a întâmplat cu cincisprezece ani în urmă. Pe scurt:
De la vârsta de 14 ani, familia lui îl ducea periodic pentru a fi exorcizat. Dar acesta era doar un pretext de care diavolul voia să se folosească. El a început să aibă puterea deochiului. Celor pe care-i admira[7] li se întâmpla câte ceva rău. Putea, de exemplu, să se uite la o femeie care merge pe stradă, iar aceasta să se împiedice sau să-şi scrântească piciorul.
În Joia Mare din anul 1983, el a participat la Denia Patimilor din seara respectivă la biserica Sfântul Spiridon, în Aigaleo. Deodată, în momentul cel mai important al slujbei, s-a simţit rău. Mintea i s-a înceţoşat cu totul. Comunitatea a început să se clatine în faţa ochilor lui. În acelaşi timp, l-a cuprins o transpiraţie rece. Nemaiputând sta în picioare, a ieşit afară. O femeie - cea care adesea îl „exorciza" - s-a luat după el. Apropiindu-se de el, l-a întrebat ce s-a întâmplat. A început apoi să-l „exorcizeze" din nou, zicând nişte „rugăciuni" ciudate, care nu erau decât invocaţii către draci.
În clipa aceea, acest domn a observat ceva care l-a şocat profund. Faţa femeii se schimbase. Înfăţişarea-i devenise atât de oribilă, încât nici nu te puteai uita la ea. În acelaşi timp, pe faţa ei apăruse o strâmbătură ciudată. Gura îi semăna mai mult cu un bot de fiară sălbatică. Din poalele rochiei a scos un farmec pentru noroc. „Ia asta - îi spune acestuia. Poartă-l şi nimic nu te va vătăma."
El „şi-a revenit..." cu ajutorul invocaţiilor ei satanice (adică cu ajutorul diavolului).
După această experienţă de neuitat, omul n-a mai pierdut mult timp şi s-a dus direct la spovedanie. Şi-a recăpătat pacea sufletului şi, ceea ce-i mai important, a încetat să-i mai deoache pe oameni.


Aceasta se poate împărţi în două categorii:
Zodiacul - acesta are de-a face cu luna în care ne-am născut.
Horoscoapele - acestea sunt zilele din calendar care depind de poziţia stelelor.
Descriere
Există douăsprezece semne (unul pentru fiecare lună). Ele se numesc: Balanţă, Berbec, Scorpion şi aşa mai departe. Oamenii care se interesează de acestea cred că, depinzând de luna în care s-au născut, ei vor depinde de un semn zodiacal. Iar depinzând de semnul corespunzător ei vor avea caracterul aferent. Cu alte cuvinte, ceea ce eşti nu depinde de tine, ci de semnul tău zodiacal.
Influenţa fiecărui semn începe în jurul datei de 21 a fiecărei luni, continuând în luna următoare; de pildă, Scorpionul aparţine lunii noiembrie. Acesta „îşi exercită influenţa" începând cu ziua de 23 octombrie şi se sfârşeşte pe 22 noiembrie. Astfel, dacă ar fi să te naşti în acest răstimp (chiar la ora 24 fără un minut în ziua de 22 noiembrie), atunci vei avea caracterul asociat cu Scorpionul, a cărui trăsătură este perfidia!
Fireşte, nu se poate spune că este vina ta că eşti aşa. Eşti o victimă! Semnul este de vină, momentul naşterii. Ar fi fost altfel dacă mama şi-ar fi început travaliul ceva mai devreme, ai fi fost născut cu un minut înainte de ora 24, pe 20 octombrie, ai fi fost în Balanţă. În acest caz ai fi fost diferit ca persoană, ai fi avut o fire diferită. Ai fi fost cinstit şi bun, toate din pricina bunului tău semn zodiacal.
Dacă un prieten de-al tău are acelaşi semn, atunci el sau ea va avea acelaşi caracter ca şi tine. Dacă există vreo diferenţă, aceasta s-ar datora faptului că aţi fost născuţi în zile diferite (horoscop vine din greceşte şi înseamnă „a te uita la ceas").
Întrebări
Dar, despre gemeni - care au acelaşi semn zodiacal şi acelaşi horoscop, dar, cu toate acestea, sunt diferiţi - ce putem spune? Unul poate fi temperat, altul mai mânios; unul poate fi nesincer, altul cinstit şi aşa mai departe. În acest caz, ce pretenţii am putea avea de la zodiac şi horoscop?
Pe de altă parte, unii oameni au semne zodiacale diferite, dar, cu toate acestea, manifestă însuşiri de caracter asemănătoare. Cum putem explica acest fapt prin prisma zodiacului?
Să zicem că există gemeni identici, cu acelaşi semn zodiacal, acelaşi horoscop şi aceleaşi însuşiri. Unul este la fel de avar şi vulgar ca şi celălalt. Dar unul dintre ei „vede lumina" şi devine milostiv, credincios creştin, chiar monah sau monahie. Cu toate acestea, celălalt rămâne la fel ca mai înainte. Cum poate fi explicat acest lucru?
Dacă, de exemplu, eşti Scorpion şi vrei să scapi de presupusa perfidie asociată acestui semn, pot oare oamenii să creadă că semnul zodiacal în sine te-ar putea împiedica de la a face aceasta?
Pe scurt
    Personalitatea noastră nu se formează şi nu este formată de factori externi care acţionează independent de voinţa noastră, ci de factori interni, precum modul de gândire şi voinţa liberă.
    Vai de „soarta" noastră, dacă am fi nişte roboţi controlaţi, dependenţi de obiecte neînsufleţite (semne zodiacale şi horoscoape)!
Cei ce se ocupă cu astrologia consideră că horoscopul pentru fiecare în parte determină evenimentele de zi cu zi pe care le trăim (viaţa) şi chiar viitorul! Cu alte cuvinte, orice ţi s-ar întâmpla de-a lungul vieţii este scris în horoscop. Aşa că n-are nici un rost să ne facem probleme sau să tânjim după un viitor mai bun. Astrologii care vă cercetează horoscopul vă pot spune ce soartă veţi avea. În Grecia era cineva care-şi făcea reclamă astfel: „Prin horoscopul tău, îţi pot prezice cursul vieţii". Prostii!
Luaţi aminte aici. Oare tu, persoană cu cap, raţională, te vei încredinţa de viitorul tău cu ajutorul unui obiect neînsufleţit, şi NU prin credinţa în Pronia lui Dumnezeu? În primul caz, dacă horoscopul îţi aduce ceva rău, nu-ţi vei permite să reacţionezi cumva sau să-l respingi. Dar, dacă Dumnezeu îţi aduce ceva „rău", murmuri şi te plângi. Ai fi în stare să-L respingi şi pe Dumnezeu! Dar pe horoscopul tău nu...
Nu-i aşa că n-ar strica un strălucit exemplu de credinţă? Nu-i aşa că n-ar strica un admirabil exemplu de dreaptă socoteală?
Cei care cred în horoscop, n-au nici credinţă şi nici nu sunt raţionali. Oamenii care cred în horoscop sunt aceia care n-au credinţă şi nici dreaptă socoteală.
Este oare cu putinţă?
Stelele sunt neînsufleţite. Şi asta nu e tot. Ele se află la milioane de ani lumină. Dacă ar avea ochi, ar vedea uriaşul pământ ca pe o mică aşchie sau nu l-ar vedea deloc. Închipuiţi-vă cum v-ar vedea pe voi, cei care trăiţi pe această aşchie. V-ar vedea ca pe ceva minuscul: chiar ni se cere să credem că stelele care sunt NEÎNSUFLEŢITE, moarte, pot fi „deranjate" pentru chestiuni legate de viitorul a ceva aşa de minuscul?
În plus, iată o dovadă practică: la sfârşitul anului 1987, astrologii au prezis „soarta" unor personalităţi proeminente pentru anul 1988.
     Puternicului Mihail Gorbaciov i-au spus: „În 1988, el va divorţa de soţia lui - Raisa. Ei bine, nu s-a întâmplat. Ei încă rămăseseră un cuplu fidel, când, în 1999, doamna Gorbaciov a murit.
     Cristinei Onassis i-au prezis: „În 1988, ea se va căsători". În 1988, Cristina Onassis a murit!
       Girolamo Cardano (1501-1575) a fost un eminent matematician, medic şi, notaţi, astrolog. El a stabilit horoscoapele pentru mai mulţi oamenii celebri, apoi pentru sine însuşi. Anticipând că va trăi 75 de ani, şi având o sănătate foarte bună în
momentul plinirii vremii, el şi-a salvat reputaţia printr-un tertip foarte simplu: sinuciderea!
Deşi în vremea lui Cardano era un lucru obişnuit ca oamenii de ştiinţă să creadă în astrologie, astăzi nu mai este aşa. O sută nouăzeci şi doi de oameni de ştiinţă din toată lumea, dintre care nouăsprezece au luat premiul Nobel, s-au opus astrologiei, descriind-o ca fiind „mitologie". Cu toate acestea, unele sărmane suflete încă mai cred că este „înţelepciune".[8]
Mediumii şi oamenii care prezic viitorul folosind frunze de ceai sau zaţ de cafea afirmă sus şi tare că au „darul" depistării unei anumite persoane sau a faptului că o anumită familie a fost blestemată şi că ei pot afla cine a blestemat-o. Să fim serioşi, nu cumva aceştia îşi bat joc pur şi simplu de oamenii obişnuiţi?
Răposatul Arhimandrit Haralambos Vasilopoulos[9] a fost duhovnicul multor asemenea înşelători care s-au pocăit; el obişnuia să-i întrebe:
-   „De ce te-ai amestecat în lucrarea diavolului?"
-   „Pentru bani", răspundeau ei.
-   „Când clienţii voştri vă întrebau ceva, ce le răspundeaţi?"
-   „Pur şi simplu îi prosteam."
Aceştia mărturiseau cu toată sinceritatea că înşelau oamenii. „În spatele mediumilor (ş.a.m.d.) nu veţi găsi decât înşelăciune şi lăcomie", notează răposatul preot în observaţiile sale.[10]
Aceşti amatori într-ale ocultismului se mai laudă şi cu faptul că-ţi pot găsi o persoană sau un obiect. Chiar aşa?! Dacă sunt aşa de isteţi în a găsi oameni, de ce nu-şi folosesc puterile pentru a ajuta poliţia să-i găsească pe cei care sunt un pericol pentru societate?[11] Există o mulţime de recompense pentru găsirea oamenilor căutaţi. Aceasta ar putea fi o afacere foarte prosperă!
Fără îndoială că ar vrea, dar nu pot. Tot ce pot face este să-i prostească pe oameni.
În 1969, în Atena, era un om care iubea cu foc o femeie măritată. Era foarte pornit să se căsătorească cu ea, dar ea nici nu voia să audă. Într-o zi, i-a făcut o festă şi a convins-o să se urce în maşina lui. A dus-o până la Muntele Parnassos. Bineînţeles că a încercat totul pentru a o convinge să se răzgândească, dar ea era de neînduplecat. Urmarea a fost aceea că, la un moment dat, a smucit volanul în aşa fel încât a deviat către o stâncă, care i-a trimis drept la moarte pe pietrele din adâncul prăpastiei adânci de 700 de metri.
Acasă, familia aştepta ca femeia să se întoarcă. A trecut o zi, a trecut alta. Nici un semn de la ea.
Mama ei a făcut apel la un medium. L-a plătit frumos. Tot ce voia era să afle unde se află fiica ei. Răspunsul a fost următorul: „Fiica ta este bine şi în viaţă. În acest moment ea se plimbă pe o stradă aproape de Pireu".
Atunci când vizitaţi „vizionari" ca aceştia, vă costă... Îşi bat joc de voi şi, în plus, îi mai şi plătiţi. Le daţi o grămadă de bani şi totul pare în regulă. Nici nu puneţi la socoteală. Dar dacă un preot ar veni şi v-ar citi o slujbă, acestuia îi daţi ceva acolo, „puţin", după care nu mai încetaţi a vă plânge de faptul că trebuie să-l plătiţi.


Oamenii care citesc în frunze de ceai, în zaţ de cafea, în cărţi şi aşa mai departe, spun că pot prezice viitorul.
De parcă ar fi cu putinţă ca secretele tale şi viitorul tău să fie conţinute de o ceaşcă sau un pachet de cărţi (mai degrabă un pachet de minciuni)! Dacă aceştia nici măcar nu ştiu ce s-a întâmplat în trecut, cum pretind ei că pot prezice viitorul?
Aminteşte-ţi: dacă-i vizitezi, plăteşti. Deci vor bani. Pentru ce? De ce nu-şi folosesc puterile pentru a „prezice" numărul câştigător de la loterie sau să parieze pe fericitul rezultat al unui meci de fotbal sau al unei curse de cai? Dacă ar face acest lucru, n-ar mai fi nevoiţi să ceară bani de la clienţi.
Ar vrea din tot sufletul, dar nu pot. Tot ce pot face e să fie gata să dea de naivi.
Sfântul Ioan Gură de Aur le spune celor care cred în astfel de prostii următoarele: „Aduceţi-mi pe unul din aceşti ghicitori şi faceţi-l să-mi spună ce se va întâmpla mâine".[12]
Ceea ce s-a întâmplat cu un medium...
Aşa cum zicea mai sus părintele Haralambos, „în spatele mediumilor (şi a altora) se află în primul rând înşelăciune şi lăcomie". Acesta este primul aspect. Dar mai sunt şi altele.
La o şedinţă de spiritism, Victor H. Ernest, un binecunoscut fost medium, a întrebat un spirit rău dacă crede că Hristos este Fiul lui Dumnezeu, dacă El este Mântuitorul lumii, dacă a murit pe cruce şi dacă Şi-a vărsat sângele pentru păcatele noastre. Dintr-o dată, unul din ceilalţi mediumi, care se afla în transă adâncă, a sărit ca ars de pe scaun. Dar asta n-a fost tot. A căzut grămadă pe podea, ţipând atât de tare de parcă ar fi suferit de o durere de nesuportat. Ernest ne spune că şi-a revenit numai după ce i s-a acordat primul ajutor.
De ce s-a tulburat atât de rău acest medium (diavolul din el)? De ce l-a cuprins isteria? De ce a leşinat? De ce a suferit atât de mult?
A fost pentru că ceilalţi vorbeau despre duşmanul său: Iisus Hristos (şi Crucea).
După aceasta, Ernest n-a mai avut de-a face cu „şedinţe de spiritism." În plus, s­a pocăit şi s-a întors la Hristos.
Concluzie
În spatele mediumilor şi a altora de acest fel, în primul şi-n primul rând este Satana. Cu alte cuvinte, toţi aceşti ghicitori şi vizionari lucrează pentru diavol. Ei îi fac voia orbeşte.
Domnul a spus că dacă un (fals) prooroc (adică un şarlatan) face semne şi minuni, să nu ascultăm de el (ca nişte copii). Să nu fim purtaţi ca o frunză în vânt. Să nu credem în alţi dumnezei. Staţi neclintiţi în Domnul (cf. Deut. 13, 1-3).
Domnul Dumnezeul vostru vă ispiteşte prin aceasta, ca să afle de iubiţi pe Domnul Dumnezeul vostru din toată inima voastră şi din tot sufletul vostru (Deut. 13, 3).
Deci este cu putinţă ca mediumii sau alţii asemenea să poată, cu îngăduinţa lui Dumnezeu şi cu puterea celui rău, săvârşi „minuni". Iată câteva dintre ele:
„ Comunicarea" cu morţii
Există unii oameni cărora li se frânge atât de mult inima pentru pierderea persoanei iubite încât merg la un medium (adică la diavolul) pentru a auzi glasul celui răposat, pentru a vorbi cu el şi a găsi un fel de uşurare. Oare chiar aud glasul celui mort? Victor H. Ernest, un fost medium din care am citat mai sus, a răspuns fără menajamente: vocea pe care ei o aud nu este cea a persoanei iubite, ci a diavolului. Iar sărmanii nefericiţi rămân cu iluzia că se află în contact cu sufletul persoanei decedate!
Telepatia
Există două feluri de telepatie:
a)  Citirea gândurilor altora
După Victor H. Ernest, aceasta se întâmplă atunci când inteligenţa unei persoane se află mână în mână cu spiritul rău sau când întreaga persoană se află sub stăpânirea spiritului rău. Doreen Irvine, o fostă prostituată şi stripteuză, care a fost încoronată ca regină a vrăjitoarelor din Europa, nu avea nici o dificultate, ca o satanistă ce era, în a citi gândurile altor oameni.
b)  Vederea a ceva ce se întâmplă departe, într-un vis sau într-o transă
Text Box: 13 Deut. 13, 1:Doi oameni aflaţi la o şedinţă organizată de Ernest puteau citi principalele titluri din ziarele de dimineaţă, în vreme ce acestea încă se mai tipăreau, deci cu câteva ore înainte de a fi aduse la vânzare. Unii, aflaţi la un nivel mai „avansat", pot vedea în casele voastre de parcă ar fi cu o cameră de luat vederi, putând găsi obiecte ascunse etc.
„Minuni" cu foc


Cu câţiva ani în urmă, în Kalamata, un ocultist a făcut în faţa publicului următoarea „minune": şi-a tras linii pe mână cu o ţigară aprinsă fără a simţi vreo durere.
Ceva asemănător se întâmplă şi în satul Ayia Eleni din Nordul Greciei, de sărbătoarea Sfinţilor Constantin şi Elena. Un grup de oameni, ţinând în mâini icoane ale sfinţilor, dansează în picioarele goale pe cărbuni aprinşi fără a se arde deloc.
Victor H. Ernest zice că nu este vorba de o iluzie. El afirmă că cei care calcă pe foc, chiar păşesc pe cărbuni aprinşi, câteodată chiar pe lavă topită. De fapt călcatul pe foc, continuă el, este o predare totală a acestor practicanţi puterilor întunericului.
Cu ceva vreme în urmă, pe strada principală din oraşul Patras, Grecia, un magician, ajutat de spiritele rele, făcea scamatorii. Prin diferite invocaţii, erau ridicate în aer scaune şi mese de parcă erau din hârtie. Mulţimi mari de oameni se adunau să vadă acest spectacol diavolesc. Dar, prin Pronia lui Dumnezeu, un anume preot din oraş, părintele A. K., a trecut pe acolo şi a făcut semnul crucii asupra acestor mese şi scaune zburătoare. Acestea au căzut la pământ, rămânând acolo neclintite, în ciuda eforturilor repetate ale ocultistului de a le mişca. Puterea crucii o făcuse neputincioasă pe cea a spiritelor rele.
Concluzie
Indiferent de cât de impresionante sunt „minunile" săvârşite de agenţii Satanei (mediumi, magicieni etc.), aceştia nu sunt în stare să se împotrivească puterii şi prezenţei crucii. Se risipesc. Dispar ca nişte baloane de săpun. Şi chiar aşa şi sunt...




[1] Din rugăciunile Pavecerniţei [n. tr. ].
[2]  Scara Raiului, Filocalia românească, 1980, Treapta a treia, Despre visurile care urmăresc pe începători, p. 75.
[3] Fiecare clipă, minut, an etc. e un microcosmos ce poate recapitula o întreagă existenţă, viaţă, eveniment, un întreg macrocosmos aflat cumva în afara noastră; te poţi gândi într-o clipită la trecut, poţi lua, în consecinţă, o decizie, şi începe o nouă viaţă. Pentru slăbiciunile umane şi în memoria unor evenimente, Dumnezeu a rânduit anumite perioade bine definite care iau, în general, forma unor sărbători. Omul păcatului a rânduit şi el, de-a lungul timpului, perioadele, sărbătorile lui. Hristos a binevestit anul bineplăcut Domnului (Luca 4, 19); în acest an noi ne aducem aminte să prăznuim pe, să ne facem contemporani în mod tainic cu Hristos, cu viaţa Lui. Acesta este anul cel adevărat, pe care noi, printr-o fulgerare de-o clipă sau de-un an, suntem datori să-l actualizăm în viaţa noastră, ca o comuniune cu Hristos, şi ca sens al vieţii noastre [n. tr. ].
12
[4] Cf. Ieromonah Benedict, Diavolul şi magia, Nea Skiti, Sfântul Munte Athos, 1997.
[5] Rugăciune a Sfântului Vasile cel Mare împotriva deochiului.
[6] Vezi Molifelnicul.
[7] Adică pe care îi deochea [n. tr.]. 16
[8] Aceste „sărmane suflete" constituie mai ales o parte din masa manipulabilă de oameni, atenţi la „informaţiile" ce se scurg din mass-media, cei care se lasă „raţionalizaţi" de alţii spre paguba propriei conştiinţe de sine. La horoscoape şi la alte promisiuni - fie ele de ordin social, politic sau cultural - pentru o viaţă „mai bună" sunt atenţi în general cei care privesc această viaţă ca fiind singura realitate posibilă: oameni ce se simt „aruncaţi în lume", în mreaja influenţelor „demo[no]cratice"de tot felul. Numai Cel ce a creat această lume - căreia i-a dat un sens precis - ca oamenii care trăiesc în ea să se ridice deasupra tuturor determinismelor - ne poate salva din toate mrejele şi horoscoapele acestei lumi [n. tr.].
[9] Vezi cartea lui: Există magie?, p. 18.
[10] Ibid., p. 18.
[11]  Există totuşi anumiţi mediumi folosiţi de poliţie în cazuri greu de rezolvat. Poliţiştii care le cer ajutorul sunt interesaţi să afle cu orice preţ cine este autorul unei crime sau al unei spargeri. Nu îşi dau seama că şi diavolul joacă rolul justiţiarului atunci când ştie că oamenii îi pică în cursă.
[12] Omilia a 8-a la II Timotei. 22
.sau văzător de vise şi va face înaintea ta semn şi minune [n. tr.].

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu