“Şaptezeci de săptămâni s-au hotărât peste poporul tău şi peste
oraşul cel sfânt”. “Până ce se va învechi fărădelegea şi se va fi săvârşit
păcatul”. “Şi să aducă dreptate veşnică”. “Şi să se pecetluiască vedenia şi
proorocul şi să se ungă Sfântul Sfinţilor”. “Să cunoşti şi să înţelegi că de la
ieşirea cuvântului pentru răspuns şi pentru zidirea Ierusalimului până la
Hristos povăţuitorul, (vor fi) săptămâni şapte şi săptămâni şaizeci şi două”.
“De la ieşirea cuvântului pentru răspuns şi pentru zidirea Ierusalimului”.
“După cele şaptezeci de săptămâni, va pieri ungerea şi judecată nu va fi în ea;
vor strica cetatea şi templul, împreună cu povăţuitorul care are să vină; şi
vor pieri ca într-un potop”, “până la sfârşitul războiului hotărât pentru
pieirea desăvârşită”. “Vor înceta jertfele şi turnarea; şi pe lângă acestea,
urâciunea pustiirii în locul cel sfânt, şi până la sfârşitul timpului nu va
înceta pustiirea”. “Şi pustiire până la sfârşit”.
Este deci timpul, dacă nu ar fi plictisitor, să vin la ceea ce căutam
să vă dovedesc, la robia de azi a iudeilor, din pricina căreia am vorbit atât
până acum. Fiţi atenţi acum, vă rog! nu duc o luptă pentru nişte lucruri de
putină însemnătate. Ar fi absurd ca la jocurile olimpice să staţi cu multă
răbdare de la miezul nopţii până la miezul zilei, să aşteptaţi să vedeţi cui i
se va pune cununa pe cap, să vă coacă capetele razele soarelui, dar să nu
plecaţi până ce nu se anunţă învingătorii în lupte, iar acum, când nu e vorba
de o cunună ca aceea de la jocurile olimpice, ci de cununa cea ne-stricăcioasă
a adevăratelor lupte, să vă simţiţi obosiţi şi chinuiţi.
V-am dovedit îndeajuns în cele spuse până acum că cele trei robii au
fost vestite mai dinainte, că una are să ţină patru sute de ani, a doua
şaptezeci de ani şi a treia trei ani şi jumătate. Haide dară să vorbesc şi
despre robia aceasta de acum. Îl voi aduce iarăşi ca martor pe Iosif Flaviu, un
om din neamul lor, că Profetul a anunţat mai dinainte şi această robie.
Ascultă ce spune Iosif după cuvintele citate mai sus! “în acelaşi
chip a scris Daniel şi despre împărăţia romanilor, că are să cucerească
Ierusalimul şi să pustiască templul”. Uită-te, iudeule, că deşi era iudeu cel
ce a scris aceste cuvinte, totuşi n-a vrut să imite încăpăţânarea voastră. După
ce a spus că Ierusalimul va fi doborât, n-a îndrăznit să adauge şi să spună că
va fi ridicat iarăşi şi nici n-a consemnat un timp anumit. A văzut că Profetul
n-a precizat timpul; de aceea n-a spus el nimic despre robia de sub romani, cu
toate că mai sus, când a vorbit despre victoria lui Antioh şi despre pustiirea
templului, a vorbit de zilele şi anii cât avea să ţină robia. Că va fi pustiit
Ierusalimul şi templul a scris; dar că are să se termine pustiirea, n-a mai
spus, pentru că a văzut că nici Profetul n-a spus asta. “Dumnezeu i-a arătat
lui Daniel toate acestea, spune Iosif, iar Daniel le-a scris şi le-a lăsat
posterităţii, pentru ca aceia care vor citi şi vor vedea că s-au împlinit cele
scrise să se minuneze de Daniel pentru cinstea dată lui de Dumnezeu”.
Să vedem acum locul în care vorbeşte Daniel că templul va fi
pustiit.
După ce Daniel a făcut rugăciunea aceea în sac şi cenuşă, a venit Gavriil la el şi i-a zis: “Şaptezeci de săptămâni s-au hotărât peste poporul tău şi peste oraşul cel sfânt”. Dar poate că mi s-ar spune:
- Iată că şi aici e vorba de timp!
- Da, e vorba de timp, dar nu de timpul cât va ţine robia, ci de
timpul după care va începe o nouă robie. Altceva este să vorbeşti de timpul cât
are să tină robia, şi altceva să vorbeşti de timpul după care va veni şi va
începe robia. “Şaptezeci de săptămâni s-au hotărât peste poporul tău”. Dumnezeu
n-a mai spus acum “peste poporul Meu” , cu toate că Profetul spusese: “Arată
faţa Ta peste poporul Tău” , ci îl înstrăinează din pricina crimei ce avea să
săvârşească. Spune apoi şi pricina: “Până ce se va învechi fărădelegea şi se va
fi săvârşit păcatul”.
- Ce înseamnă “până ce se va fi săvârşit păcatul” ?
- “Vor săvârşi multe păcate, spune Daniel; dar culmea păcatelor va
fi atunci când îl vor ucide pe Stăpânul lor”. Acelaşi lucru îl spune şi
Hristos: “Umpleţi dar şi voi măsura părinţilor voştri” , cu alte cuvinte:
“I-aţi ucis pe robi, adăugaţi şi sângele Stăpânului!”.
Uită-te câtă identitate de gândire! Hristos a spus: “Umpleţi dar” ; Profetul spune: “până ce se va Fi săvârşit păcatul” şi “s-au pecetluit păcatele”.
Uită-te câtă identitate de gândire! Hristos a spus: “Umpleţi dar” ; Profetul spune: “până ce se va Fi săvârşit păcatul” şi “s-au pecetluit păcatele”.
- Ce înseamnă “a pecetlui” ?
- Să nu mai rămână nimic.
“Şi să aducă dreptate veşnică”. Şi care este dreptatea veşnică dacă nu cea dată de Hristos?
“Şi să aducă dreptate veşnică”. Şi care este dreptatea veşnică dacă nu cea dată de Hristos?
“Şi să se pecetluiască vedenia şi proorocul şi să se ungă Sfântul Sfinţilor” ,
adică, să înceteze profeţiile. Căci asta înseamnă a pecetlui: a înceta ungerea,
a înceta vedeniile. De aceea şi Hristos a spus: “Legea şi profeţii până la
Ioan”.
10. – Când s-a întâmplat asta? Când au încetat cu totul profeţiile?
Când a dispărut ungerea, încât să nu se mai întoarcă?
- Chiar dacă noi am tăcea, vor striga pietrele, atât de strălucitor
este glasul faptelor, nici nu putem vorbi de alt timp în care iudeii au suferit
acestea, decât de timpul acesta lung şi îndelungat şi care va fi şi mai
îndelungat.
Profetul vorbeşte apoi cu şi mai multă precizie şi zice: “Să cunoşti şi să
înţelegi că de la ieşirea cuvântului pentru răspuns şi pentru zidirea
Ierusalimului până la Hristos povăţuitorul, (vor fi) săptămâni şapte şi
săptămâni şaizeci şi două”.
- Dar de când?
- “De la ieşirea cuvântului pentru răspuns şi pentru zidirea
Ierusalimului”. Iar templul nu s-a zidit în vremea lui Cirus, ci în vremea lui
Artaxerxe Macrohiru. După întoarcerea evreilor din robie, a venit ca împărat
Camvise, apoi magii; după magi, Darius, fiul lui Istaspe, apoi Xerxe, fiul lui
Darius, iar după acesta, Artavane; apoi, după Artavane, Artaxerxe Macrohiru,
care a împărăţit peste Persia. Pe când împărăţea acesta, în al douăzecilea an
al împărăţiei lui, Neemia întorcându-se în patrie a ridicat Ierusalimul.
Lucrurile acestea ni le-a istorisit cu de-amănuntul Ezdra. Deci, dacă vom
număra de la această dată patru sute optzeci şi trei de ani, vom ajunge la
această din urmă distrugere a Ierusalimului. De aceea spune Profetul: “Se va
zidi piaţa şi zidul înconjurător”.
Cu alte cuvinte, Profetul spune aşa: “Numără de când s-a zidit Ierusalimul şi şi-a recăpătat înfăţişarea lui cea veche, şaptezeci de săptămâni, şi vei vedea că robia aceasta nu are sfârşit”. Iar pentru ca să arate mai lămurit că nenorocirile şi necazurile care-i apasă pe iudei nu vor avea sfârşit, Daniel grăieşte aşa: “După cele şaptezeci de săptămâni, va pieri ungerea şi judecată nu va fi în ea; vor strica cetatea şi templul, împreună cu povăţuitorul care are să vină; şi vor pieri ca într-un potop” – nu va mai fi deci nici urmă, nici rădăcină care să odrăslească iarăşi – “până la sfârşitul războiului hotărât pentru pieirea desăvârşită”. Vorbind tot despre robia aceasta, spune: “Vor înceta jertfele şi turnarea; şi pe lângă acestea, urâciunea pustiirii în locul cel sfânt, şi până la sfârşitul timpului nu va înceta pustiirea”. Ce altceva mai aştepţi, iudeule, când auzi de sfârşitul timpului?
- Ce înseamnă cuvintele “pe lângă acestea” ?
- Înseamnă că pe lângă cele spuse, în afară de încetarea jertfelor
şi a libaţiunilor, va mai fi un rău şi mai mare.
- Care?
- “În locul cel sfânt, urâciunea pustiirii” , numeşte templul, locul
cel sfânt, iar statuia, pe care a ridicat-o înlăuntrul templului cel care a
dărâmat oraşul, o numeşte urâciunea pustiirii.
“Şi pustiire până la sfârşit”. Hristos, Care a venit în trup după domnia lui Antioh Epifaniu şi a vestit mai dinainte robia viitoare a iudeilor, ca să arate că Daniel despre această robie a profeţit, grăieşte aşa: “Când veţi vedea urâciunea pustiirii, despre care a vorbit profetul Daniel, stând în locul cel sfânt, cine citeşte să înţeleagă”. La iudei orice idol şi orice chip de om făcut de mâna omenească se numea urâciune; de aceea Daniel, arătând în chip enigmatic statuia aceea, anunţă de mai înainte, prin acest cuvânt, şi când va fi robia, şi cine-i va robi. Şi Iosif Flaviu, după cum am arătat mai sus, a spus că despre romani e vorba în această profeţie.
“Şi pustiire până la sfârşit”. Hristos, Care a venit în trup după domnia lui Antioh Epifaniu şi a vestit mai dinainte robia viitoare a iudeilor, ca să arate că Daniel despre această robie a profeţit, grăieşte aşa: “Când veţi vedea urâciunea pustiirii, despre care a vorbit profetul Daniel, stând în locul cel sfânt, cine citeşte să înţeleagă”. La iudei orice idol şi orice chip de om făcut de mâna omenească se numea urâciune; de aceea Daniel, arătând în chip enigmatic statuia aceea, anunţă de mai înainte, prin acest cuvânt, şi când va fi robia, şi cine-i va robi. Şi Iosif Flaviu, după cum am arătat mai sus, a spus că despre romani e vorba în această profeţie.
Ce cuvânt vă mai rămâne
deci, iudeilor, când profeţii spun câtă vreme vor ţine celelalte robii, iar
acestei din urmă robii nu-i hotărăsc nici un timp, ci, dimpotrivă, afirmă chiar
că pustiirea va fi până la sfârşitul lumii?
…si
totusi, unde a gresit Sf.Ioan Gura de Aur ??? Se pare ca asa zisii evrei ai
zilelor noastre s-au intors , cel putin pentru o perioada, in fostul loc al
iudeilor cu tot cu Ierusalimul construit si altele si nicidecum pustiit asa cum
zice profetzii?!!! Oare ce sa fie ??? Unde e eroarea totusi? Sau poate nu e
nicidecum o eroare ci o oarecare neintelegere a anumitor profetzii
?!!!
Sa
ne reintoarcem la profetul Daniel cap. 7, la profetia celor 70 de saptamani .
Profetia incepe dupa rugaciunea lui Daniel iar ingerul sosit ii explica cele
hotarate de Dumnezeu asupra poporului iudeu captiv pe vremea aceea in Babilon.
Deci toata prorocia celor 70 de saptamani se refera de fapt doar la poporul
evreu/iudeu pe vremea aceea, luat ca un intreg.
“Şaptezeci de săptămâni
s-au hotărât peste poporul tău şi
peste oraşul cel sfânt”.
Deci poporul evreu pe vremea aceea
nu era antihristic din cauza ca mai era ceva timp pana sa comita cea mai
mortala crima din tot universul si din toate timpurile, dar apoi dupa comiterea
acelei oribilitati tot poporul a devenit antihristic, exceptie facand acea
ramasita mica de iudei convertiti la crestinism. Atat. Restul, si inclusiv cei
din zilele noastre, raman in acel pacat de moarte al necredintei stramosilor lor de acum
2000 de ani daca staruiesc in mozaismul lor aparent, deoarece nimeni nu mai
poate respecta legea lui Moise de cand a disparut templul acela din Ierusalim si inclusiv toate geneaologiile preotesti arse odata cu templul. Plus ca intre timp a aparut si o noua Lege iar cea veche pe care evreii vor s-o reimplementeze in toata lumea are data de expirare de acum vreo 2000 de ani ! Stiu ca unii crestini cred ca vor mai exista unii evrei care se vor converti in masa! si vor crede in Hristos! mai ales, cica, acei evrei draguti, inocenti si amabili care au respectat legea lui Moise dar din nefericire il urau de moarte pe Hristos! Ce gluma retarda, as fi vrut sa rad de idiotenia acelora care inca mai cred astfel de basme...
Intradevar , ultima parte a
prorociei saptamanilor lui Daniel vorbeste despre antihrist, iar despre aceasta
afirma intr-un cor toti exegetii Bisericii, adica Sf.Parinti. Nu exista nici o
indoiala. Ce nu s-a spus, direct ci a fost lasat sa fie subinteles, a fost ca tot poporul evreiesc necredincios il reprezinta pe
antihristul vremurilor noastre incercand sa schimbe Legea cea noua a lui Iisus
Hristos Fiul lui Dumnezeu cu vechea lege a lui Moise. Si vremurile.
Aici revenim la Sf.Ioan Gura de Aur
si apoi la profetul Daniel care a aratat ca aceasta se va intampla cu antihrist
, adica el va incerca sa schimbe legea si vremurile.
Deci ce nu a vazut, la vremea aceea
Sf.Ioan Gura de Aur dar putem vedea noi cei din zilele curente, este faptul ca
Ierusalimul nu mai este pustiit pana la sfarsitul vremurilor ci chiar se pare
ca este destul de viu colorat si locuibil !!! …cele mai sexi parade gay acolo
au loc…Dar nu pot deloc sa il invinuiesc pe sfant din cauza ca pe aceea vreme
intradevar Ierusalimul parea blestemat sa ramana pustiit . Noi in schimb vedem
ca de pe la 1948 lucrurile au inceput sa o ia razna un pic, peste tot prin
lume.
Revenind la prorocul Daniel
capitolul 7 vedem ca acesta afirma in descrierea celei de a patra fiare ca acel
corn micut rasarit dupa cele 10 coarne imparatesti, dintre care trei smerite , va
cugeta sa schimbe vremurile si legea, nu sarbatorile si legea asa cum
translateaza bibliile mai nou in mod eronat. Iar toti crestinii au sarit ca
arsi cum ca ar fi vorba despre problematica schimbarii calendarului desi toata
lumea a spus ca, calendarul, nu e dogma. O prostie destul de mareata ! Legea
contine toate dogmele revelate de Hristos, Noua Lege, si aici apare o problema
de viata si de moarte duhovniceasca daca se schimba ceva fie cat de mic. Aici e
adevarata problema, pe care bineinteles nimeni, nici macar acum, nu o vede in
mod direct desi indirect toata lumea o sesizeaza. De aceea nimeni nu il poate
indica pe antihrist inca, desi toate ale lui sunt deja infaptuite sub nasul a
toata omenirea care inca crede ca doar precursorii lui antihrist au pus umarul
la aruncarea lumii in anarhie. Total fals, antihristul personal realizeaza
toate acestea si nu prin intermediul unor interpusi pe ici pe colo.
Deci legea vedem ca e destul de
schimbata , nimeni nu prea mai are treaba cu Hristos, ci toti vor sa ne unim in
credinta sub acelasi Dumnezeu. Denumire destul de vaga si foarte
nepersonalizata, mai ales pentru crestini. Vorbesc de cei adevarati. Adica de crestinii
ortodocsi. Crestinii ortodocsi au acum un nume pentru Dumnezeul lor , iar Acela
este Iisus Hristos. Dar , ma rog, asta este alta discutie care intra, din
pacate, in categoria ecumenismului, adica al relativizarii credintei/
credintelor intr-una singura…si aia falsa bineinteles….
Revenind, iarasi, inapoi !, la
Daniel, unde ne arata profetul despre vreme ceva ? Ma rog , nu ca la Meteo !!!,
ci despre Ierusalim? Este exact acelasi loc care l-a indus usor in eroare pe
Sf.Ioan Gura de Aur si nu numai. Adica capitolul 9, profetia celor 70 de
saptamani asupra poporului iudeu, mai nou evreu, si asupra Ierusalimului, in
care se vede ca Ierusalimul trebuia sa ramana pustiit pana la sfarsitul vremii.
Asta conform celor spuse de profet. Adica de Daniel. Sa se fii inselat, oare si
profetul Daniel? Exclus din start si
absolut cu neputinta. Atunci oare ce sa fie ?
Acum trebuie sa revenim iar la
Daniel la capitolul 7:25 unde aminteste ca antihristul va fi cel care va incerca
sa schimbe acele vremuri hotarate de insusi Dumnezeu ca Ierusalimul sa fie
pentru totdeauna pustiit. Dar cu ingaduinta aceluiasi Dumnezeu , antihristul va
cugeta si deci va incerca sa schimbe vremurile de pustiire ale acelui oras
odata cu incercarea de revergorare a vechiului cult mozaic. Dar doar pentru o
perioada limitata de timp. Ah, acei deja celebri : o vreme, vremuri si jumatate
de vreme, care din pacate nu reprezinta, asa cum marea majoritate considera a
fi doar 7 ani , ci asa cum marele Isaia ne arata ca vor fi 70 de ani. Partea
proasta este ca sunt de 10 ori mai mult decat spun toti cu frica in glas, iar
partea cea mai frumoasa este ca acestia au trecut fara ca nimeni sa observe !!!
As vrea sa il mentionez in mod
special pe Florin Stuparu poate , daca nu chiar, singurul care a observant ca toate s-au implinit si ca traim intr-o vreme de ingaduinta exact ca pe vremea lui Noe in care ar trebui
sa nu mai asteptam repararea si intregirea Bisericii care, conform spuselor
lui, ia apa peste tot. Si intradevar avea dreptate…din pacate. Istoria se repeta
. Ce au avut iudeii din VT au si crestinii din NT. Oare se intreba retoric
Hristos, daca va mai gasi credinta pe pamant cand se va reintoarce ??? Tind sa
cred ca nu…stia exact despre ce urma sa fie vorba.
Buna, doktoru! Cat de bucuros sunt ca-ti pot scrie cateva randuri. In toata aceasta vreme te-am citit prietene (cat am putut), iar vremurile in care comentam impreuna pe site-ul lui Andrei s-au cam dus. Se pare ca tanti asta Izabela i-a cam venit de hac Sfintilor Ilie si Enoh, omorandu-i. Cred si eu, ca Dumnezeu ne mai pasuieste si asta, numai pentru indreptarea noastra. Insa noi ... ca pe vremea lui Noe: bem, mancam ne f... grija de dreptatea si dreptul tuturor, in loc sa-l cautam pe Hristos. Macar de am fi ca Lot: in ascultare. Insa si noi ortodocsii, cum spui, o cam dam pe aratura, in ecumenisme, ori in schisme. Sa stii ca spusele Sfantului Ignatie Briancianinov sunt foarte actuale: sa te bucuri daca gasesti macar un singur impreuna-lucrator credincios, in cugetul Sfintilor Parinti. Ce ar mai fi de zis. Sa profitam, vorba vine, de timpul pe care-l mai avem fiecare pana la trecerea in vesnicie. Sa fii iubit, prietene.
RăspundețiȘtergereBunul Dumnezeu sa te ocroteasca, acolo pe unde iti faci veacul. Doamne, ajuta! ... si Hristos cu noi, in inima noastra!
Salut ioanc! Da, imi aduc aminte de acele vremuri de acum mai mult de 4 ani de acum, erau vremuri frumoase si era printre foarte putinele bloguri care imi placeau, iar eu sunt foarte pretentios sa sti !
RăspundețiȘtergerePe de alta parte m-am foarte mirat un pic deoarece acesta este primul comment pe blog deoarece io personal nu am spus la nimeni de acesta pt ca era un loc pt mine de a-mi lamuri unele ganduri,framantari etc. Oricum nu ma deranjeaza stai linistit, e ok !
Se pare ca Sf.Ilie si Enoh sunt ca si morti aproape, intradevar. Dar nu trebuie sa te stresezi prea mult cred, pt ca fiecare e responsabil in primul rand pt el insusi si incercand sa indreptam pe altii putem risca sa cadem si noi.
Pt ca in zilele acestea cred ca e mai mult decat greu sa gasim pe cineva , macar ca si prieten, nu zic sa fie si crestin credincios si pe aceiasi lungime de unda cu care sa ne alinam inima si sufletul cu zidiri duhovnicesti, acest lucru aproape ca frizeaza imposibilul din pacate…
In rest toate bune, cred,dar nu frumoase din cauza departarii de tara...Doamne ajuta si Hristos a Inviat , ca tot se apropie Pastile nostrum orthodox !!!
Hristos a inviat!
RăspundețiȘtergereCred ca-ti sunt dator cu unele raspunsuri.
Eu vroiam mai demult, sa te intreb de una, de alta ... dar nu aveai rubrica de comentarii. Cred ca de aia sunt si primul care comenteaza pe aici.
De gasit prietene, te-am gasit simplu: "doktoru+apocalipsa" ... and google it. Vroiam sa revad unele comentarii, de ale tale, mai vechi.
Apropo ... despre intrebarea lui Hristos, daca va mai gasi credinta pe pamant, cand se va intoarce? Citeam o istorioara, in care un preot ii cheama pe enoriasi sa se roage pentru ploaie. Vine lumea si preotul, cazand pe ganduri, le spune: “Nu ne mai rugam!”. “De ce, parinte?”, spun oamenii uimiti. “Pentru ca, desi ati venit sa ne rugam pentru ploaie, niciunul nu are umbrela." Cam asa stam si noi cu credinta. Iar marturisirea pe care o facem e doar pentru a ne indreptati fiecare sinele - acel ego -acel idol de care spuneai ... referitor la uraciunea pustiirii.
Sa fii iubit prietene. Hristos in mintea si inima noastra.
Adevarat a Inviat !!!
RăspundețiȘtergereSalut ioanc, ma bucur ca mai putem schimba cate o vorba atunci ! Insa cu timpul liber stau mai prost din pacate, dar de raspuns voi raspunde atunci cand pot. Sper sa nu te superi ! Aici in zona asta si netull e prost, o saptamana nu am avut .
Dar sa stii ca nu mai retin toate comentariile pe care le-am facut de-a lungul timpului. Cred ca la unele chestii trebuie sa fi un pic mai specific, daca ai timp.
Oricum ne mai auzim si Hristos sa fie cu si in noi !
Doamne ajuta !
Buna doktoru!
RăspundețiȘtergereUite am gasit o carte, recent lansata (daca mai intereseaza pe cineva), "Romania 100 - Veacul apocaliptic" de Bogdan Munteanu.
O mica descriere:
"Veacul apocaliptic l-ar constitui perioada a şasea din istoria Bisericii, care a stat sub semnul prigoanei comuniste trăită în fiinţa lor şi de Ioan Ianolide, Gheorghe Calciu sau Mina Dobzeu. Acea sensibilitate apocaliptică de care sunt impregnate scrierile lor ne sugerează că nu putem ajunge la o înţelegere deplină a celor petrecute în lume în ultima sută de ani, inclusiv a frământărilor de azi şi de mâine, dacă nu le încadrăm în perspectiva pe care ne-o oferă cartea Apocalipsei. O putem face folosind instrumentele pe care ni le oferă ei înşişi, aceşti mărturisitori ai Bisericii întemniţate. Epicentrul acestei perioade se află deja în urma noastră, iar acum suntem probabil într-o fază de tranziţie, sau chiar la începutul etapei a şaptea, despre care citim că ar urma să fie cea finală. (Bogdan Munteanu)"
Aici si un link de la lansare: https://www.youtube.com/watch?v=do3M3UTYjYs
Buna ioanc!
RăspundețiȘtergerePare interesanta cartea , ce sa zic, dar pe unde sunt io cam greu de gasit!
Am vazut si videoul de la lansare dar nu prea s-a detaliat mai nimic asa ca nu-mi pot exprima nici o parere.
Mi-a placut partea in care a zis ca acum privind in urma retrospectiv la istorie ne poate fi mai usor sa descifram anumite chestii din apocalipsa, lucru cu care sunt intru totul de accord.
Daca se gaseste pe undeva sub forma de pdf sau word sa imi zici si mie te rog caci ar fi, cred, interesant de citit.
Despre chestia ca veacul apocalyptic ar fi constituit doar din perioada a 6 a a Bisericii insa nu pot fi de accord deoarece io consider ca Apocalipsa, mai bine zis Revelatia lui Iisus Hristos a inceput de acum vreo 2000 de ani si nu doar de ceva ani incoace. Parerea mea !!!
Vad ca nu se gaseste online ... momentan. Daca fac rost ... iti trimit si tie.
RăspundețiȘtergereDa, ai dreptate, nici nu am remarcat chestia cu "veacul apocaliptic". Ai mai zis-o tu, undeva, ca "...nu exista decat o singura Apocalipsa...revelatia lui Iisus Hristos pe pamant..."
Hristos in inimile noastre!
Da, am ascultat din nou lansarea de la Sofia si autorul a recunoscut ca s-a inspirat de la parintele Mina Dobzeu care si mie mi s-a parut cel mai aproape de adevar in explicatii.
RăspundețiȘtergereMi-a mai placut ca a inteles ca acele ape reprezinta invatatura ortodoxa, dar ca toata lumea crede ca apocalipsa reprezinta doar apocalipsa si nu Revelatie, sper ca nu a cazut si in capcana cipurilor !
Semnul ala de foc peste vestul Europei suna un pic a Nostradamus !
Vad ca a zis si de toata biserica crestina ceea ce ma face sa cred ca ii considera si pe catolici& gasca inca in Biserica. Cand spui Biserica automat io inteleg doar Biserica Ortodoxa si nu restul denominatiunilor crestin eretice. Nu cred ca te poti numi crestin eretic, crestinul este doar ortodoxul restul sunt eretici pur si simplu. Stiu ca unii asteapta ca catolicii! sa se uneasca inapoi cu ortodocsii dar io nu cred asta. Asta se poate intampla pesemne doar in ecumenism cu papa seful bisericii, Doamne fereste !
Nu-mi place ca nu a pus niciodata punctul pe I grec!, si nici macar nu a mentionat in treacat pe javrei, incepatorii tuturor rautatilor.
Dar macar a specificat ca Apocalipsa este plina de simboluri si de aceea este foarte greu de interpretat, sper ca nu a picat in capcana in care au cazut toti, aceea ca 666 se interpreteaza mot-a-mot de unde si aberatia cipului 666 !
Oricum ar fi interesant de citit si de aflat ce a inteles el, caci banuiesc ca se va raporta la apocalipsa in cele scrise de el in carte.
Doamne ajuta !
Buna doktoru!
RăspundețiȘtergereCe sa mai zic. Pai daca i-a placut talcuirea parintelui Mina cred ca stie foarte bine si ce parere avea batranu' despre pecete.
Acum, despre catolici si ceilalti eretici, cum ca ar fi in Biserica ... cred ca e un sindrom post Creta. Sa stii ca sunt multi "elevati" care gandesc asa. Parca la parintele Seraphim Rose am citit ca e ceva in noi, o noua constiinta religioasa, care nu tine seama de Adevar si de marturisirea Lui; si aceasta constiinta isi doreste chiar cu sinceritate si ardoare acest tip nou de sincretism etic-ecumenist-religios. Vad tot felul de "teologi" scoliti pe-afara, cerand modernizarea Bisericii-in acord cu vremurile actuale. In locul ortodoxiei ni se propune o moralitate chiar crestina in care primeaza grija nu pentru aproapele ci pentru drepturile omului, grija pentru mediul inconjurator (ecologismul). Clar ca suntem in vremea lui antihrist. Toti il aclama, toti il doresc. Tot aud ca omul trebuie sa fie bun, filantrop, milostiv, darnic ... adica sa sara cu banu'. Cica asta e milostenia. Astia uita ca aceasta e o virtute pe care o are doar omul induhovnicit, omul liber de patimi. Nu stiu ce sa mai zic doktore. Noi fugim de Hristos chiar cand pretindem ca ne rugam, ca mergem la Biserica, cand facem milostenie. Si stii de ce: o facem cu gandul tot la binele nostru. Nu stim sa fim jertfelnici. Suntem doar noi ... cu morcovul in fund cat casa. Doar Traditia, Parintii ne mai repun pe linia de plutire. Eu ma bucur frate ca nu ti-ai pierdut si tu credinta. Macar cu nadejdea credintei sa ramanem ca vom fi dobanditi intru dragoste, in vesnicie. Stii cum se zice: "cutremurător nu este faptul că murim, cutremurător este faptul că nu murim niciodată" (cred ca maxima îi apartine parintelui Savatie Bastovoi)
Hristos in inimile noastre.
Salut ioanc
RăspundețiȘtergereNici io nu stiu ce sa mai zic de fapt! Pare-se ca este mult prea tarziu decat se crede, fiecare crede si face dupa cum i se pare lui, de aceea si elevatii si teologii de care pomenesti si care vor sa modernizeze totul ca sa fie in pas cu moda acestei lumi decazute.
Degeaba vorbesc astia despre filantropie, dragoste si altele asemenea ca vorbesc fals. Uite unde au ajuns cu prostiile acestea:drepturile omului, drepturile minoritatii gay, ecologie si altele la fel de proaste precum acestea.
Degeaba faci fapte bune in afara credintei ca la nimic nu folosesc si de fapt nici nu ajuta la nimic deoarece vedem unde au esuat faptele lor bune. Faptele bune trebuiesc facute avand credinta adevarata, de abia atunci se contabilizeaza. De aceea trebuie sa avem credinta inainte de absolut orice, apoi faptele urmeaza. Nu ca e rau sa faci fapte bune in general dar sunt inutile , stim ca si satana se poate preface in lumina dar nu poate rezista prea mult in aceasta stare. Caci daca faptele ar fi contat atunci Hristos nu ar mai fi avut nevoie sa vina.
Da, se pare ca aproape toti au fost acaparati de antihrist dar cred ca aceasta nu reprezinta problema noastra.Fiecare raspunde pentru el de aceea avem libertatea vointei, insa se pare ca majoritatea aleg sa o utilizeze in mod gresit.Oricum parerea mea este ca antihristul a fost deja aclamat. Stii ca si parintele Mina a zis ca s-a luptat deja cu el.
Da, si io ma bucur ca nu m-a lasat Dumnezeu sa imi pierd credinta, ca si aceasta tot un dar de la Dumnezeu este dar nu pentru toata lumea.
Banuiesc ca daca staruim in credinta ne si mantuim doar am fost cumparati de catre Hristos cu pretul sangelui Lui si daca nu ne vindem credinta ne mantuim cu siguranta !!!
Doamne ajuta ioanc .