doktoru

miercuri, 10 octombrie 2018

De ce a fost luat Sf.Apostol Pavel tocmai de pe drumul Damascului ???


Iar Saul, încă suflând ameninţare şi ucidere împotriva ucenicilor Domnului, a mers la arhiereu şi a cerut de la el scrisori către sinagogile din Damasc ca, dacă va afla acolo pe vreunii, atât bărbaţi cât şi femei, că merg pe Calea aceasta, să-i aducă legaţi la Ierusalim.

Şi a fost că pe când mergea el şi se apropia de Damasc, deodată o lumină din cer a strălucit împrejurul lui. Şi, căzând el la pământ, a auzit un glas, zicându-i: „Saule, Saule, de ce Mă prigoneşti?“Iar el a zis: „Cine eşti, Doamne?“ Şi glasul i-a zis: „Eu sunt Iisus, Cel pe care tu Îl prigoneşti . Greu îţi este să izbeşti cu piciorul în ţepuşă“ .



Sf.Vasile cel Mare

Dar pentru sfatul rău, după cum am zis, al fiului lui Aram şi al fiului lui Remalia, acestea zice Domnul: sfatul lui Dumnezeu a stat şi rămâne, dar al celor care se luptă împotriva adevărului nu va sta, ci va fi căzut şi răsturnat. «De aceea, spune, capul Aramului este Damascul, şi capul Damascului este Reţin», adică cineva bleste­mat şi plin de sânge este capul celor semeţiţi, de vreme ce Damasc se tâlcuieşte „sângele sacului [de umilinţă]”[1]. Sacul este simbolul pocăinţei, dar mânjit cu sânge nu este curat. De aceea poate fi luat drept pretinsă pocăinţă, nefiind pocăinţă adevărată, pentru că nu se află în învăţăturile sănătoase. Şi iarăşi, capul Damascului, al pocăin­ţei care nu este curată, ci mânjită în păcate de moarte, este numit Reţin, el însuşi fiind simbol al învăţăturii care nu este deloc sănă­toasă, nici curată.



Sf,Chiril al Alexandriei

«Iar fiul slujnicei Masec, este Eliezer Damascul». Adică: să-mi fie mie deci cel născut din sluj­nica mea fiu iubit. Căci aceasta înseamnă Damasc(fiu nascut din roabă). El se va socoti şi ca ajutor şi sprijin de la Dumnezeu. Fiindcă aceasta înseamnă Eliezer. Deci e una cu a zice clar : «Să-mi fie în loc de sînge ade­vărat şi de sărut al sîngelui şi ajutor dat de Dumnezeu din necesi­tate sluga mea» ; deci să-mi fie şi moştenitor.




Spuneţi-mi voi, care vreţi să fiţi sub lege: nu auziţi legea? Căci scris este că Avraam a avut doi fii: unul dintr'o femeie roabă şi altul din femeia liberă ; dar cel din femeia roabă s'a născut după trup, iar cel din femeia liberă s'a născut prin făgăduinţă. Acestea sunt spuse ca alegorie ; căci aceste femei sunt două testamente: unul e cel din muntele Sinai, care naşte spre robie şi care este Agar – căci Agar este muntele Sinai în Arabia – şi-i corespunde Ierusalimului de-acum, care este rob împreună cu copiii lui; dar Ierusalimul-cel-de-sus e liber, cel ce este mama noastră. Căci scris este: Veseleşte-te, tu, cea stearpă, tu, care nu naşti! Izbucneşte şi strigă, tu, care nu ai durerile naşterii: că mulţi sunt copiii celei părăsite, mai mulţi decât ai celei care are bărbat. Iar noi, fraţilor, potrivit lui Isaac suntem fii ai făgăduinţei. Dar precum atunci cel ce se născuse după trup îl prigonea pe cel ce se născuse după Duh, tot aşa şi acum. Dar ce zice Scriptura?: Izgoneşte pe roabă şi pe fiul ei, căci fiul roabei nu va moşteni împreună cu fiul celei libere. Astfel că noi, fraţilor, nu suntem copii ai roabei, ci ai celei libere.



Deci zicea Iisus către Iudeii care crezuseră în El: „Dacă veţi rămâne întru cuvântul Meu, cu adevărat sunteţi ucenici ai Mei. Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi“. Ei însă I-au răspuns: „Noi suntem urmaşi ai lui Avraam şi nimănui niciodată n'am fost robi. Cum de zici Tu: Veţi fi liberi?“ Iisus le-a răspuns: „Adevăr, adevăr vă spun: Tot cel ce face păcatul, păcatului îi este rob. Iar robul nu rămâne'n casă pe veci; Fiul însă rămâne pe veci. Aşadar, dacă Fiul vă va face liberi, cu adevărat liberi veţi fi.



Cred ca este cat de foarte de limpede ca evreii ramanand pe calea Damascului, reprezentand chiar Damascul insusi, adica fiii roabei pamantesti, si slujind si visand la Ierusalimul pamantesc si nu cel ceresc raman robii pacatului pe mai departe, urand aceasta cale pe care a deschis-o Hristos, ca din fiii roabei sa putem devenii fiii lui Dumnezeu si sa mostenim Ierusalimul ceresc. Deci evreii, adica Damascul, necunoscand Adevarul nu vor fi liberi niciodata, decat daca nestaruind in necredinta atunci Dumnezeu ii va altoi inapoi asa cum ne spune Apostolul Pavel…Daca…
Iar Sf.Andrei cel Nebun pt. Hristos lamureste si mai mult problema spunandu-ne ca :

După împlinirea timpului împărăţiei neamurilor, spun unii că Dumnezeu va reînfiinţa statul israelitean, ca să domnească pe pământ până ce se va întregi veacul al şaptelea, adică până la sfârşitul lumii… Este foarte dovedit că va aduna iarăşi pe israeliti în Ierusalim şi le va da iarăşi câte au avut mai întâi. Şi aceasta, ca să ruşineze pretextul lor de până atunci, cum că pierzarea lor se datorează risipirii. Ar fi putut adică, în ziua Judecăţii, să se apere în felul următor înaintea lui Hristos: „Dacă ne-ai fi adunat în Ierusalim şi ne-ai fi dat din nou câte aveam, atunci am fi crezut în Tine, de vreme ce n-ar mai fi existat pricină ca să pizmuim neamurile, care au fost preferate atât de mult, în paguba noastră".

Aşadar, se vor aduna toţi împreună şi vor redobândi cele de care s-au lipsit, dar vor rămâne în aceeaşi necredinţă. Şi atunci, cum se vor mântui, când în aceeaşi vreme va veni în mijlocul lor Antihrist şi vor crede cu toţii în el, potrivit cu cuvântul Domnului? Dumnezeu nu minte: „Eu sunt Adevărul" propovăduieşte prin Fiul Său Cel Unul născut. Aşadar, prin restabilirea lor, vor fi lipsiţi în chip desăvârşit de această îndreptăţire.

Zicând Apostolul Pavel că se vor mântui, nu se referă la faptul că se vor mântui de pedeapsa cea veşnică, ci din rătăcirea de atâţia ani printre străini, de ocara celorlalte popoare şi de ruşinea cea nespusă. Adică se vor aduna în patria lor şi se vor izbăvi de robia, de jugul şi de batjocura pe care le-au suferit atâţia ani. Însă nu se vor izbăvi de iadul cel veşnic.

Dacă nu i-a convins întristarea să creadă în Hristos, cum îi va convinge harul pe care lor încă li se pare că îl mai au, dar din care, de fapt, au căzut în mod jalnic?

Deci evreii staruind aparent in legea lui Moise din care nu mai pot respecta nimic, iar cine a citit Vechiul Testament stie ca vechea lege ii blestema pe cei care nu o urmau intru totul, sunt blestemati de insasi legea pe care pretind, cica, ca o respecta. Ha, pe cine pacalesc ei daca nu decat pe ei insisi!!! Stiu ca unii asteapta o asa zisa ramasita dintre evrei care undeva, candva se vor intoarce spre Hristos…buna gluma. Ramasita mantuita dintre evreii a fost demult mantuita acum vreo 2000 de ani. Asteapta degeaba …parerea mea…

PS- Apropo daca ati vazut ceva evrei care nu mai staruiesc in aceeasi necredinta care a caracterizat intotdeauna tot poporul lor, sa ma anuntati si pe mine va rog !!! Pe de alta parte multi asteapta bombardarea fizica a orasului Damasc crezand ei ca astfel o anumita profetie de la Ieremia si Isaia se va implini. Non-sens. Doar evreii si protestantii si alte secte fac aceasta greseala monumentala, inca, de a interpreta Biblia in mod material si istoric. Saracii de ei, prostutii, nu au reusit nici pana astazi sa depaseasca prima trapta a interpretarii duhovnicesti a Bibliei...si nici vor putea vreodata ramanand in acelasi hal de erezie si paganitate care-i caracteizeaza…
Si mai era o problema, de ce Sf.Apostol Pavel dupa coborarea Sf.Duh ar mai fi vorbit despre Israel ca fiind format doar din fosti iudei si nu s-ar fi referit la Noul Israel ca fiind format, incepand de atunci, doar dintre cei chemati dintre pagani ? De ce se mai fac interpretari in zilele noastre despre Israel ca facand referire la vechiul popor repudiat si alungat, de Hristos insusi, al evreilor ? De ce, de ce, de ce...



[1]   Joc de cuvinte. Damasc, dammeşeq în ebraică este un vechi nume topografic. Este însă pus în legătură cu dam „sânge” şi saq „sac de umilinţă”.