Introducere
În concordanță cu relatarile Evangheliei cu privire la moartea lui Iisus Hristos și mărturiile independente ale Talmudului , Josephus , Tactitus , și părinții timpurii ante-Niceeni ai Bisericii creștine , ultimele momente ale vieții lui Iisus Hristos au fost înconjurate cu evenimente cataclismice și prevestiri fatale . Aceste prevestiri au umbrit familia marelui preot , Casa lui Anania și ierarhia templului pana la distrugerea finală a gloriosului templu de la Ierusalim din anul 70 d.H. .
Să citim cuvintele lui Alfred Edersheim ,în cartea sa, Viața și timpurile lui Iisus Hristos, Mesia .
Alfred Edersheim - " Și acum, un fior a strabatut natura , in timp ce Soarele apunea. Noi nu îndrăznim decât să urmam narațiunea Evangheliei.Ca prim semn se înregistrează sfasierea catapetesmei din Templu de sus în jos ;al doilea semn cutremurul de pământ , sfaramarea stâncilor și deschiderea mormintelor ... iar sfasierea catapetesmei din Templu este considerat în primul rând ca fiind cel mai important semn pentru Israel , care se poate să fi fost în legătură cu cutremurul , deși acesta singur ar fi putut rupe catapeteasma atât de grea de sus pîna jos . Chiar și cazul din urmă are semnificația sa . Aceasta catastrofă mare care a presemnalat distrugerea iminentă a Templului si a avut loc în Sanctuar chiar in acel moment este confirmat de nu mai puțin de patru mărturii independente : cele ale lui Tacitus si Josephus si cele din Talmud și din tradiția creștină. Cele mai importante dintre acestea sunt desigur cele din Talmud și ale lui Josephus . Acesta din urmă vorbește despre dispariția misterioasă a luminii din Sfeșnicul de Aur cu patruzeci de ani înainte de distrugerea Templului ; și atât el cât și Talmudul se referă la o deschidere misterioasa a porților templului cu toate ca fusesera închise anterior , intamplare care a fost privita ca un semn al apropierii distrugerii Templului " ( Alfred Edersheim ,Viața și vremurile lui Iisus Hristos Mesia , p.610 ) .
Să ne uităm mai întâi la catapeteasma templului dintre Locul Sfânt și Sfânta Sfintelor .
În concordanță cu relatarile Evangheliei cu privire la moartea lui Iisus Hristos și mărturiile independente ale Talmudului , Josephus , Tactitus , și părinții timpurii ante-Niceeni ai Bisericii creștine , ultimele momente ale vieții lui Iisus Hristos au fost înconjurate cu evenimente cataclismice și prevestiri fatale . Aceste prevestiri au umbrit familia marelui preot , Casa lui Anania și ierarhia templului pana la distrugerea finală a gloriosului templu de la Ierusalim din anul 70 d.H. .
Să citim cuvintele lui Alfred Edersheim ,în cartea sa, Viața și timpurile lui Iisus Hristos, Mesia .
Alfred Edersheim - " Și acum, un fior a strabatut natura , in timp ce Soarele apunea. Noi nu îndrăznim decât să urmam narațiunea Evangheliei.Ca prim semn se înregistrează sfasierea catapetesmei din Templu de sus în jos ;al doilea semn cutremurul de pământ , sfaramarea stâncilor și deschiderea mormintelor ... iar sfasierea catapetesmei din Templu este considerat în primul rând ca fiind cel mai important semn pentru Israel , care se poate să fi fost în legătură cu cutremurul , deși acesta singur ar fi putut rupe catapeteasma atât de grea de sus pîna jos . Chiar și cazul din urmă are semnificația sa . Aceasta catastrofă mare care a presemnalat distrugerea iminentă a Templului si a avut loc în Sanctuar chiar in acel moment este confirmat de nu mai puțin de patru mărturii independente : cele ale lui Tacitus si Josephus si cele din Talmud și din tradiția creștină. Cele mai importante dintre acestea sunt desigur cele din Talmud și ale lui Josephus . Acesta din urmă vorbește despre dispariția misterioasă a luminii din Sfeșnicul de Aur cu patruzeci de ani înainte de distrugerea Templului ; și atât el cât și Talmudul se referă la o deschidere misterioasa a porților templului cu toate ca fusesera închise anterior , intamplare care a fost privita ca un semn al apropierii distrugerii Templului " ( Alfred Edersheim ,Viața și vremurile lui Iisus Hristos Mesia , p.610 ) .
Să ne uităm mai întâi la catapeteasma templului dintre Locul Sfânt și Sfânta Sfintelor .
Ruperea catapetesmei Templului
Mark 15:38 - " Atunci catapeteasma templului s a rupt în două de sus până jos .Atunci sutașul care stătea în fața lui cand a văzut că a strigat și ca si-a dat duhul a zis: "Cu adevărat, omul acesta era Fiul lui Dumnezeu ! "
Vălul sacru sau perdeaua numita peroketh a reprezentat un voal inter- dimensional care ecrana nevăzut pe Domnul oștirilor de restul creației Sale . În Tora , a fost descris ca o " perdea cu fir albastru, purpuriu și cărămiziu și de in subțire răsucit "care separa Sfânta Sfintelor ,Kodesh Hakadashim , de restul templului . Vălul era asezat pe patru piloni , ca Tronul lui Dumnezeu din cer care sta pe patru heruvimi.
Mark 15:38 - " Atunci catapeteasma templului s a rupt în două de sus până jos .Atunci sutașul care stătea în fața lui cand a văzut că a strigat și ca si-a dat duhul a zis: "Cu adevărat, omul acesta era Fiul lui Dumnezeu ! "
Vălul sacru sau perdeaua numita peroketh a reprezentat un voal inter- dimensional care ecrana nevăzut pe Domnul oștirilor de restul creației Sale . În Tora , a fost descris ca o " perdea cu fir albastru, purpuriu și cărămiziu și de in subțire răsucit "care separa Sfânta Sfintelor ,Kodesh Hakadashim , de restul templului . Vălul era asezat pe patru piloni , ca Tronul lui Dumnezeu din cer care sta pe patru heruvimi.